Az „applevangelista” Guy Kawasaki és az Elbűvölés c. könyv

Szerző: Szlafkai Éva

Ha csak egy szakkönyvet olvasol el idén, ez legyen az. Nemcsak használható infókat ad át arról, hogyan legyünk hatással az emberekre, hanem mindezt nagyon olvasmányos és szórakoztató formában adja át.

Még tavasszal kaptam kölcsön ezt a könyvet az egyik kolléganőmtől és attól függetlenül, hogy kifejezetten szeretem a HVG könyveket, nem fűztem túl sok reményt hozzá. Lehet, hogy a cím egy kicsit túl „mágikusra” sikerült, túl nagyot mondóra, valamint a számomra oly fontos borítóbenyomás is hagy némi kívánni valót maga után. Aztán elkezdtem olvasni…

… és a korábban túl mágikusnak tűnő cím és a borító „gagyiságának” érzete egyszerre semmivé tűnt és az egész értelmet nyert.

Tele van őszinte sztorikkal, a saját életéből vett példákkal, amelyek közvetlenül teszik szemléletessé az infókat. Anélkül, hogy lelőném a „titkokat” benne, néhány érdekes kulcsgondolatot említek, ami nekem nagyon bejött:

lukas kuka esete | nagy-kicsi szembeállítás elve | birka tömeg effektusok | érdemi infó-fókusz | a ritkaság mágikus érzete | színdarab felépítésű prezentáció | eredmények vs. szándékok | 80% ígéret 120% teljesítés | hosszú távú döntések lélektana | a tökéletes döntést elősegítő kérdések …

A borító „pillangóhatása”

Miután Guy Kawasaki, az Apple volt evangelistája befejezte a könyvet fogalma sem volt, hogy mi legyen a borítón, így a közönséget kérte meg, hogy tervezzenek valamit és majd a nyertes képe díszíti a könyvet. A nyertes pillangó (pillangó?!) azonban nem tetszett a kiadónak, túl semmitmondóra sikeredett, és ha már Guy japán, akkor mi mástól is legyen érdekes, mint valami origamitól…amiről mondjuk gőze sem volt, de ok. Kutatott, próbálkozott és belebotlott egy profi hajtogatómesterbe, akivel készítetett egy vagány, egyedi fecskefarkú pillangót. Azóta ez Kawasaki védjegyévé vált és egy keretben díszíti az irodáját. Ráadásul a borítóra kerülő ikon grafikus mását Yiying Lu rajzolta le, aki megalkotta a Twitter pacsirtáját is. Tök jó sztori szerintem. Nem sablonos.

Ráadásul a könyvében számos nagyon klassz könyvet, videót, blogot, TED-es beszédet ajánl, amikbe tovább lehet merülni.

Szerintem jó fej fickó, hiteles szakmai pályával, őszinte jellemmel, érdekfeszítő előadói stílussal. Kell ennél több?

Anyway: Engem elbűvolt a könyv.

Említett a könyvben egy nagyon klassz blogot, amely ma már nagyon sikeres. Minden nap posztol valami elbűvölő dolgot. A címe: 1000 awesome things. No igen. És itt elkezdtek kattogni a kerekek, és beleszőtte magát az agyamba az inspiratív gondolat: ez remek ötlet. Annyi különbséggel, hogy én inkább a másként gondolkodásra helyezném a hangsúlyt. Így született meg ennek a blognak az ötlete. Majd az 5let bekerült a a 2015-ös céllistámba. #365letszikra. Jelenlegi állapot: pipa. 😉

Hivatalos ajánló:

Mitől lett fantasztikus világsiker a Macintosh? Miért vált ennyire vonzóvá? És vajon mi kell ahhoz, hogy saját termékeinket, szolgáltatásainkat mi is hasonló sikerrel tudjuk piacra dobni? Guy Kawasaki hiteles és meggyőző történeteken keresztül mutatja be, hogy a sikerhez ma már nem elég a jó ötlet, a kiváló szakértelem és a befektetői bizalom. A versenyben ugyanis csak az győz, aki elsajátítja az elbűvölés művészetét, amely akaratlanul is megváltoztatja mások érzéseit, gondolkodásmódját, de még a tetteit is. Hatására az ellenségeskedés átcsap udvariasságba, az udvariasság kedvességbe, a szkeptikusokból és cinikusokból pedig hívők lesznek.
Ezernyi kipróbált és jól bevált módszer létezik arra, hogyan tömjük tele a zsebünket még több pénzzel. Guy szerint azonban az elbűvölés egészen más rugóra jár: az elbűvöléssel nem az a célunk, hogy rászedjünk másokat és azonnal busás haszonra tegyünk szert, hanem, hogy jó érzéseket váltsunk ki. Az emberek ugyanis nehezebben változnak és változtatnak, mint gondolnánk. Mindegy, mivel akarjuk jobbá tenni a világot, a világ nem fog bekopogni hozzánk. Sőt minél zseniálisabb a termékünk és szolgáltatásunk, annál nehezebb lesz elfogadtatni, mert éppen attól fantasztikusak, hogy nagyon különböznek attól, amit az emberek már megszoktak és elfogadtak.


A könyv a HVG kiadásában jelent meg.
Kép forrása: recruiter.com

Ezeket olvastad már?