Az Apple sikerének titka is Simon Sinek Arany körében rejlik. Kezdd a miérttel!

Szerző: Szlafkai Éva

Tudod, mi különbözteti meg azokat szervezeteket és a vezetőket a többitől, akik képesek másokat inspirálni? Például az, hogy ők rájöttek, az emberek nem azt veszik meg, amit csinálnak, hanem azt veszik meg, amiért csinálják. Simon Sinek elismert vezetési és marketing-tanácsadó TED videójában fejti ki, hogy miért lesznek egyes emberek sikeresek, míg mások hasonló körülmények között elbuknak. A kulcs a gondolkodás mód megfordításban van. Martin Luther Kignek, a Wright fivéreknek és az Applenek is sikerült.

A mai videós bejegyzésben egy TED előadást hoztam Simon Sinektől, aki rávilágít a sikeres vállalkozás sarokpontjaira. Bemutatja azokat a helyzeteket, hogy mitől válhat egy cég követendő véleményvezérré sokak szemében.

A videó alatt gondold át a saját motivációdat a cégeddel, munkáddal kapcsolatban. Olyan kérdésekre érdemes választ adnod, mint ezek:

  • Te például tudod miért csinálod, amit csinálsz?
  • Milyen céllal kelsz fel reggel és viszed a céged?
  • Olyan ügyfeleid vannak, akik abban hisznek, amiben Te?
  • Te miben hiszel?
  • ..

A Golden Circle (Arany kör) lényege: Miért? Hogyan? Mit?

Nem azért vásárolnak meg egy terméket vagy szolgáltatást az emberek, amilyen, hanem a mögötte lévő értékek miatt, amelyből életre kelt maga a termék. A vásárlók nem azt veszik meg, amit csinálsz, hanem azt veszik meg, amiért csinálod. Tehát aki megtalálja a terméke mögötti miértre a választ, az képes lesz inspirálni az embereket, és ők követni fogják.

A lényeg a gondolkodás megfordítása!

Az Apple sikeressége is ezen a fordított kommunikáción alapszik. Hogyha kívülről befelé haladnának, akkor a következőképpen hangozhatna a mottójuk : „Nagyszerű számítógépeket gyártunk gyönyörű dizájnnal és felhasználóbarát kialakítással. Szeretne egyet venni?”
Minden főbb információt közöl, még sem inspiráló, és nem sarkall cselekvésre. Valójában pedig az Apple mottója így hangzik magyar fordításban: „ Hiszünk benne, hogy mindennel, amit teszünk a változást szolgáljuk. Hiszünk a másképp gondolkodásban. A változást szolgájuk azzal, hogy termékeink gyönyörűek, használatuk egyszerű és felhasználó központú. Az, hogy ilyen remek számítógépeket gyártunk, csak egy körülmény. Szeretne venni egyet?”
A szlogen sikerességét mi sem igazolja jobban, mint a vállalat több évtizedes töretlen sikere.

A videó végére benned is megfogalmazódhat a kérdés és talán a válasz is, hogy te miért csinálod?

A videó végére benned is megfogalmazódhat a kérdés és talán a válasz is, hogy Te miért csinálod?

Leadfotó


TÉGED IS HAJT A KÍVÁNCSI TUDÁSVÁGY? KÖVESD A SZIKRÁKAT A TÖBB EZER KÍVÁNCSI, SZIPORKÁZÓ OLVASÓVAL EGYÜTT: SZIKRAMAIL, FACEBOOK, INSTAGRAM.

Ezeket olvastad már?