Túl sok a buzzwords, akarom mondani maszlag

Szerző: Szlafkai Éva
Szakzsargon | Out of Your Box Magazinblog | 365letszikra.hu

Az egyszerűség sokszor nehezebb, mint a szakzsargon mögé bújni, hogy okosabbnak és magabiztosabbnak tűnjünk.

Ha nem szakmabeliekkel vagyunk körbevéve, próbáljuk minimálisra szorítani a buzzwordsok használatát, hogy a hallgatóság is értse a mondanivalót és ne érezze hülyének magát, mert elveszti a fonalat. De tudod mit? Próbálj néha a szakmabeliek előtt is egyszerűbben fogalmazni, talán még magad is megdöbbensz a kényelmesebb beszélgetésflow-n…. 🙂 Na jó, beszélgetésáramlaton.

Fontos, hogy (meg)értsenek, nem?

Egyrészt így tudunk visszajelzést és segítséget kapni a munkánkhoz (építő külső vélemény), másrészt mi magunk is akkor tudjuk igazán a tutit, ha egyszerűen és közérthetően is el tudjuk magyarázni. Az egyszerűség viszont sokszor nehezebb, mint a szakzsargon mögé bújni, hogy okosabbnak tűnj.

Ültél már úgy megbeszélésen, hogy kellemetlenül érzeted magad, mert fogalmad nem volt néhány kifejezésről?

Ivan Mendez, a Diageo ügyvezetője mondja a következőket:
” It is not about doing ‘digital marketing.’ It is about marketing effectively in a digital world.”

“Nem arról van szó, hogy mi az a digitális marketing, hanem hogy miként lehet hatékony a marketing a digitális világban.”

A marketing eszköztára (mint minden más szakterület) egy rakat zsargont tartalmaz. Ez mind remek, amikor két szakmabeli csillogtatja a tudását egymásnak és így tudnak hatékonyan dolgozni. De mi a helyzet a többiekkel? Mondjuk akiknek a meetingeken előtárják a jövő évi digitális marketingstratégiát, amelyben kitérnek a szegmentálásra, a célcsoport anamnézisre, a contentmarketingre, no meg a social media platformok hirdetési tervére és nekik lövésük sincs miről van szó. 😀

Pedig nem árt, ha az is megért minket, aki nem azon a szakterületen működik, mint mi.

Nálatok mi a helyzet a megbeszéléseken?

Ha legközelebb részt veszel egy megbeszélésen, figyeld meg a többieket, amikor olyan témáról van szó, ami nem a sajátjuk. Az előadó valószínűleg többször használ majd idegen kifejezéseket, amit mások nem igazán értenek, mégis tartanak rákérdezni, nehogy hülyének nézzék őket. Talán Te is egy vagy köztük. Nem lenne jobb, ha úgy magyarázna az előadó, hogy Te magabiztosan hallgathasd, mivel érted, amit mond?

Nagyon jópofa képregényesített tartalmat találtam a marketoonist oldalán, amelyek ezt a témát figurázzák ki. 😀

Leadfotó:busitelce.com Képek:marketoonist.com


HA TE IS A DOBOZON KÍVÜL SZEMLÉLED A VILÁGOT, CSATLAKOZZ A FACEBOOK OLDALHOZ VAGY IRATKOZZ FEL AZ ÖTLETSZIKRÁKRA!

Ezeket olvastad már?