Miként tudunk egyszerűbbek és ezáltal hatékonyabbak lenni, legyen szó a privát életről vagy a munkánkról? Soha nem volt még ennyire fontos ez a téma, mint ebben az információdús korban, ahol nem győzünk szelektálni.
Egy heti adag információ a The New York Timesban (2007), megfelel egy teljes élet alatt befogadott információnak a 19. században.
Bizony! Csoda hogy túlzsúfolódunk, túlbonyolítunk, túlszervezünk, túltúltúl…?
Hajlamosak vagyunk túlvállani magunkat, vagy nem a megfelelő dologra koncentrálni az energiánkat és ilyenkor jön az, hogy nem vagyunk hatékonyak, inkább túlszervezettek és így nem jutunk előrébb.
A bonyolítás az üzleti életben úgy nyilvánul meg, hogy túl sok szolgáltatást akarunk nyújtani, túl bonyolultak a szervezeti folyamatok, nem átlátható a belső kommunikáció, túlfunkcionáltak a termékek stb. Ez sajnos nem vezet jóra, mert az ügyfelek arra figyelnek (bizonyítja ezt a 8 másodperces figyelemküszöb is), amit a legkönnyebben, legegyszerűbben megértenek. De mi magunk is, nem?
Az emberek arra figyelnek, amit a legkönnyebben, legegyszerűbben megértenek.
Akkor meg miért nehezítjük meg a dolgukat és mások is a miénket? Jó kérdés. A választ fordítsuk át egyből cselekvéssé és tegyük egyszerűbbé és ez által sikeresebbé a működésünket.
Kell ez a sok minden, nem jobb egyszerűen?
Bármilyen fájó, egy nap csak 24 órából áll, nem 48-ból. Miért akarjuk sokszor 48 órába is alig férő dolgokkal teletölteni? Szerintem erre a kérdésre mindenkinek megvan a maga válasza. A tiéd mi?
Néhány példa, miként egyszerűsíts:
- Rendezd át a dolgokat, hogy átláthatóbb és átjárhatóbb legyen!
- Delegálj (vagyis adj át másnak) néhány tevékenységet! Lehet más jobban ért hozzá és/vagy szívesebben is végzi el… és nincs is jobb az elvégzett teendőknél, amik már nem nyomják a vállunk.
- Bővítsd az előnyöket, de csak akkor, ha az a plusz nem bonyolítja, hanem egyszerűsíti az adott dolog használatát.
- Válts koncepciót!
- Alkalmazd a GTD-módszertan 2 perces szabályát!
- Rövidítsd le az érzékelt időt, így egyszerűbbnek és könnyebbnek hat majd a használat.
Tudod mi az a 3 fontos kérdés, amit tegyél fel magadnak, amikor összeszeded például a heti feladataidat?
- Én vagyok számon kérhető a dolog elvégzéséért?
- Ha igen, akkor tervezzem be valahova és hajtsam végre!
- Ha nem, akkor töröljem és hagyjam másra!
- Delegálható a feladat, vagyis átadhatom valakinek?
Lehet érdemes keresni valakit, akinek átadhatom, sőt, aki talán örülne, ha elvégezhetné, mert fejleszti őt. - Mikorra kell elvégezni?
Tisztázzam és tervezzem be!
Ha bővebben érdekel a téma, én ezt a könyvet ajánlom > Jiri Scherer – Michael Hartschen – Chris Brügger : Egyszerűség
A szerzők konkrét példákon keresztül mutatják be, hogyan lehet küzdeni a túlbonyolítás ellen, hogyan segíthet az általuk kidolgozott 5 alapelv és 14 stratégia a termékek, a szolgáltatások és az üzleti folyamatok, illetve modellek egyszerűsítésében.
Ha bővebben érdekel a téma, ajánlok egy klassz programot is!
Hogyan kezeljük projektjeink összetettségét? 2018. november 05-én kiderül! Bővebb infók!
Leadfotó: thenextweb2.com