Csak egyszerűen, ne bonyolítsd túl!

Szerző: Szlafkai Éva
Csak egyszerűen, ne bonyolítsd túl | Out of Your Box Magazinblog | 365letszikra.hu

Miként tudunk egyszerűbbek és ezáltal hatékonyabbak lenni, legyen szó a privát életről vagy a munkánkról?  Soha nem volt még ennyire fontos ez a téma, mint ebben az információdús korban, ahol nem győzünk szelektálni.

Egy heti adag információ a The New York Timesban (2007), megfelel egy teljes élet alatt befogadott információnak a 19. században.

Bizony! Csoda hogy túlzsúfolódunk, túlbonyolítunk, túlszervezünk, túltúltúl…?

Hajlamosak vagyunk túlvállani magunkat, vagy nem a megfelelő dologra koncentrálni az energiánkat és ilyenkor jön az, hogy nem vagyunk hatékonyak, inkább túlszervezettek és így nem jutunk előrébb.

A bonyolítás az üzleti életben úgy nyilvánul meg, hogy túl sok szolgáltatást akarunk nyújtani, túl bonyolultak a szervezeti folyamatok, nem átlátható a belső kommunikáció, túlfunkcionáltak a termékek stb. Ez sajnos nem vezet jóra, mert az ügyfelek arra figyelnek (bizonyítja ezt a 8 másodperces figyelemküszöb is), amit a legkönnyebben, legegyszerűbben megértenek. De mi magunk is, nem?

Az emberek arra figyelnek, amit a legkönnyebben, legegyszerűbben megértenek.

Akkor meg miért nehezítjük meg a dolgukat és mások is a miénket? Jó kérdés. A választ fordítsuk át egyből cselekvéssé és tegyük egyszerűbbé és ez által sikeresebbé a működésünket.

Kell ez a sok minden, nem jobb egyszerűen?

Bármilyen fájó, egy nap csak 24 órából áll, nem 48-ból. Miért akarjuk sokszor 48 órába is alig férő dolgokkal teletölteni? Szerintem erre a kérdésre mindenkinek megvan a maga válasza. A tiéd mi?

Néhány példa, miként egyszerűsíts:

  • Rendezd át a dolgokat, hogy átláthatóbb és átjárhatóbb legyen!
  • Delegálj (vagyis adj át másnak) néhány tevékenységet! Lehet más jobban ért hozzá és/vagy szívesebben is végzi el… és nincs is jobb az elvégzett teendőknél, amik már nem nyomják a vállunk.
  • Bővítsd az előnyöket, de csak akkor, ha az a plusz nem bonyolítja, hanem egyszerűsíti az adott dolog használatát.
  • Válts koncepciót!
  • Alkalmazd a GTD-módszertan 2 perces szabályát!
  • Rövidítsd le az érzékelt időt, így egyszerűbbnek és könnyebbnek hat majd a használat.

Tudod mi az a 3 fontos kérdés, amit tegyél fel magadnak, amikor összeszeded például a heti feladataidat?

  1. Én vagyok számon kérhető a dolog elvégzéséért?
    • Ha igen, akkor  tervezzem be valahova és hajtsam végre!
    • Ha nem, akkor  töröljem és hagyjam másra!
  2. Delegálható a feladat, vagyis átadhatom valakinek?
    Lehet érdemes keresni valakit, akinek átadhatom, sőt, aki talán örülne, ha elvégezhetné, mert fejleszti őt.
  3. Mikorra kell elvégezni?
    Tisztázzam és tervezzem be!

Ha bővebben érdekel a téma, én ezt a könyvet ajánlom >  Jiri Scherer – Michael Hartschen – Chris Brügger : Egyszerűség
A szerzők konkrét példákon keresztül mutatják be, hogyan lehet küzdeni a túlbonyolítás ellen, hogyan segíthet az általuk kidolgozott 5 alapelv és 14 stratégia a termékek, a szolgáltatások és az üzleti folyamatok, illetve modellek egyszerűsítésében. 

Ha bővebben érdekel a téma, ajánlok egy klassz programot is!

Hogyan kezeljük projektjeink összetettségét? 2018. november 05-én kiderül! Bővebb infók!

Leadfotó: thenextweb2.com


TÉGED IS HAJT A KÍVÁNCSI TUDÁSVÁGY? KÖVESD A SZIKRÁKAT A TÖBB EZER KÍVÁNCSI, SZIPORKÁZÓ OLVASÓVAL EGYÜTT: SZIKRAMAIL, FACEBOOK, INSTAGRAM.

Ezeket olvastad már?