Startup módszer: A fenntartható fejlődés 4 módja

Szerző: Szlafkai Éva
A fenntartható fejlődés 4 módja és a startup | Out of Your Box Magazinblog | 365letszikra.hu

Amennyiben céget vezetsz, marketingesként dolgozol, illetve bármilyen titulusban érdekelt vagy egy cég növekedésében, sikerességében, akkor ezt a 4 módot feltétlen olvasd el. 😉

A fenntartható fejlődésnek egyszerű elve van: Az új ügyfelek a korábbi ügyfelek lépéseiből származnak.

Ezt a következtetést Eric Reise Lean Startup c. sikerkönyvében olvastam (HVG kiadó). A fickó a startup fogalommá, sőt tudománnyá válásának úttörője és szakértője, azt hiszem nevezhetem így. Azt mondja, hogy 4 alapvető módja van annak, hogy a korábbi ügyfelek fenntartható növekedést váltsanak ki.

1. A lelkes élőszó ereje

Az első tételnek az az alapfeltevése, hogy az elégedett ügyfelek lelkesednek a termékért. Ez a lelkesedés pedig további ügyfeleket vonz, hiszen az olyan szolgáltatással és termékkel, ami számunkra nagyon is bevált, elkezdünk dicsekedni. Vagyis visszük a hírét és megpróbáljuk akarva akaratlanul is meggyőzni az ismerőseinket, hogy ez egy remek választás, próbálják ki ők is.

Hatalmas potenciál van a lelkes ügyfelekben, hiszen hatványozódnak.

Ha a régi idők marketingjébe kutakodnák eme módszer iránt, akkor a szájról szájra terjedést juttatja eszembe. Hatalmas potenciál van a lelkes ügyfelekben, hiszen hatványozódnak. Ezt a folyamatot nevezhetjük természetes növekedési potenciálnak.

2. A termék használatának mellékhatása

Ilyen mellékhatás lehet, hogy a termék jellege, vagy valamely tulajdonsága arra késztet minket, hogy mi is megvásároljuk a terméket. Mondjuk a luxuscikkek esetén, vagy ha valakit meglátunk egy menő kocsiban, trendi ruhákban, akkor mi is érezzük a vágyat, hogy kipróbáljuk az adott terméket. Mi is a terméket használóinak táborához szeretnénk csatlakozni.

Mondjuk szerintem manapság ilyen a iPhone hatás. Az iPhone stílusos funkcionalizmusa és az i-közösséghez húzó terméktulajdonsága arra késztet, hogy mi is a használók közé tartozzunk és a barátaink is, akikkel ki tudjuk használni az i-életérzést. Pedig az Applenek ez csak egy csaliterméke volt a MAC gépekhez, és mi lett belőle. 🙂

Ez az elv az úgynevezett virális termékekre is jellemző, mint a Facebook vagy a PayPal, hiszen ha mi elkezdjük használni, akkor az ismerőseinket is belevonjuk, hogy értelme legyen a használatnak.

3. Fizetett reklám

Ahhoz, hogy a reklám a fenntartható fejlődés, növekedés forrása legyen, nem elég, ha van egy kampány, ami gyors felfutású, és ugyanilyen gyors lefutású, pedig a legtöbb cég így alkalmazza. Méghozzá azzal, hogy új ügyfeleket szerezzen. Viszont a növekedéshez az kell, hogy a bevételből finanszírozd a reklámot, ne pedig egyszeri forrásból fedezd. Értsd úgy, hogy az ügyfélszerzés költsége kevesebb legyen, mint az adott ügyfél által generált bevétel, és akkor a többlet felhasználható további ügyfelek szerzésére.

Minél több lesz ez a haszon, annál gyorsabb lesz a növekedés.

4. Ismételt vásárlás

Vannak olyan termékek vagy szolgáltatások, amiket kifejezetten újravásárlásra terveznek, gondolj csak az előfizetésre. De ugyanide tartozik az élelmiszer is, amiről önkéntesen úgy döntünk, hogy folyamatosan újravásároljuk.  Ez a tétel is biztosítja a fenntartható növekedést.

Ezek a növekedési források részei a vállalat növekedési motorjának, amelyek úgy működnek, mint egy robbanómotor, amely folyamatosan mozgásban van. És ki ne szeretne egy örökmozgó rendszert, ugye?


HA TE IS A DOBOZON KÍVÜL SZEMLÉLED A VILÁGOT, CSATLAKOZZ A FACEBOOK OLDALHOZ VAGY IRATKOZZ FEL AZ ÖTLETSZIKRÁKRA!

Ezeket olvastad már?