Vállalkozás
A jó helyen és jó időben nem létezik. A vállalkozók maguk kovácsolják a szerencséjüket. Vállalkozónak lenni annyi, mint hogy annyira érdekel a világ körülötted, hogy folyamatosan keresed a módját, hogy fejleszd és javítsd a kínálatot.
Egy átlagos ember életének 80%-a munkával telik. A magánéletben a szórakozást keressük, de miért ne kereshetnénk munka közben is?
Add vissza az emberek kontrollját a saját idejük felett, és ők egy nagyszerű vállalatot építenek fel . De nem számodra, hanem veled együtt.
Kreativitás
A kreatív problémamegoldás az, amikor tudatosan elkerüljük a jól bejáratott gondolkodási főútvonalat, miközben az ötlethez vezető utat nem ismerjük.
A kreativitás az a képességünk, hogy új gondolatokat, elképzeléseket alkossunk és alkalmazzunk.
Impara l’arte e mettila de parte. Ez az olasz közmondás azt jelenti, hogy „Tanuld meg a mesterséged, és tedd félre!”. Csíkszentmihályi Mihály gondolatai erről a mondásról:
Senki sem lehet kreatív anélkül, hogy ne tanulná meg, amit mások tudnak; ezután azonban nem lehet kreatív anélkül, hogy ne lenne elégedetlen e tudással, és ne utasítaná el (egy részét vagy egészét) egy jobb megoldás kedvéért.
A kreativitás számos dologtól függ: tapasztalat, tudás és technikai képességek, tehetség, képesség új utak felfedezésére és elég (lelki) kapacitás, hogy túl lehessen lendülni a nem kreatív időszakokon.
A művészetekben, a tudományokban vagy az üzleti világban a valódi kreativitás forrása mindig az a vágy, hogy azért csináljunk valamit, mert az mélységesen kielégítő és személyes kihívást jelent
TERESA AMABILE > KREATIVITÁS ÉS MOTIVÁCIÓ KUTATÓ – HARVARD
„Ha egy szóban kellene kifejeznem, a kreatív emberek miben különböznek más emberektől, akkor a komplexitás jelző jutna az eszembe először. Azt értem ezen, hogy olyan gondolatokat és viselkedést ötvöznek önmagukban, amelyek a többi embernél elkülönülnek. Egymástól homlokegyenest ellentmondó szélsőségeket olvasztanak magukba – egyéniségek helyett mindannyian sokféleségek. Az emberi lehetőségek egész tárházát hordozzák magukban.”
A kreativitás alapvetően emberi tulajdonság, és magában hordozza az alternatív látásmódok, gondolkodásmódok és cselekvések biztos ígéretét.
A kreativitás az új megközelítésmódok és megoldások felé vezető ajtók kinyitásával javítja a problémamegoldó képességet.
A kreativitás együtt jár a tévedésekkel és a tökéletlenséggel.
A kiszámíthatatlanság a kreativitás táptalaja.
Kreativitás nélkül csak ismétlés és rutin van; mindkettő nagyon értékes a maga helyén, és viselkedésünk jórészt ebből áll, de a fejlődéshez, a változáshoz és az új irányokhoz kreativitás kell.
Edward de Bono – pszichológus, a laterális gondolkodásmód megteremtője
Kíváncsiság
A kíváncsiság az a képességünk, hogy kérdéseket tegyünk fel, és felfedezzük, hogyan működik a világ.
A tanulás leghatékonyabb módja, ha elkezded csinálni! Cseszd meg, csak csináld!
Fejlődés
Thomas Edison mondta egyszer – aki egyébként a legtöbb bejegyzett találmány világrekordját tartja-, hogy:
„Nem buktam el. Csupán találtam tízezer nem járható utat.”
Tony Robbins véleménye a fejlődéssel kapcsoltban. Bővebben ebben a cikkben.
A világról alkotott képed az, ami hosszú távon alakít téged.
Müller Péter
Lehet, hogy azért van akadály előtted, mert nem biztos, hogy arra kell menned.
Rubik Ernő véleménye az oktatási rendszerünkről:
Nem ismeretkonzerveket kellene átadni, hanem az ismeretek megszerzéséhez szükséges eszköztár használatát megtanítani, illetve fejleszteni a képességeket.
André Stern oktatáskutató
Az agyunk abból fejlődik, ami iránt lelkesedünk.A lelkesedés a tanulás üzemanyaga!
Michelangelo
A legnagyobb veszély nem az, hogy túl magasra tesszük a mércét, és nem érjük el, hanem az, hogy túl alacsonyra és elérjük.
Változás
Arra kell törekednünk, hogy „összecsomagoljuk”, majd „újracsomagoljuk” életünket – miközben megszabadulunk bizonyos elképzeléseinktől, gondolatainktól, kötelezettségeinktől, kapcsolataink régóta cipelt terhétől. Így a valóban fontos dolgokat rakhatjuk be a bőröndbe, amelyekre szükségünk van ahhoz, hogy a legjobbat hozhassunk ki önmagunkból.
Richard Leider, író, coach, az Inventure – The Purpose Company alapítója, az USA egyik legelismertebb üzleti edzője.
Seth Godin
Marketingguru
Nem lehet ellopni más ötletét, mert kell hozzá a megvalósítási stratégia, hogy értékes legyen.
Rendíthetetlenség és elköteleződés kell ahhoz, hogy ötleteinket valóra is váltsuk. Ez az, ami átsegít bennünket a káoszon. Elköteleződni veszélyes, mert ha kudarcot vallunk, csak magunkat okolhatjuk. E nélkül azonban vereséget szenvedünk, mert művészetünk semmit sem ér, ha nem váltjuk valóra és nem osztjuk meg másokkal!
Van választásunk. A választás, hogy összekötő kapocs legyünk (aki nélkül az emberek nem tudnak élni), vagy fogaskerék (aki azt csinálja, amit mondanak neki). A választás, hogy alkotunk (a saját utunkat egyengetjük, a saját szabályaink szerint, az összes következményt vállalva) vagy csak a munkánkat végezzük (a hatalmat és a felelősséget valaki másra hárítva). A jó hír az, hogy ez a mi választásunk, nem valaki másé.
Minden marketinges hazudik sztorizik c. könyv
A jó (marketinges) sztori összhangban áll a fogyasztók világképével. Az igazán jó történet nem tanít semmi újat, csak kiegészíti azt, amit az emberek a világról gondolnak. A jó történettől a hallgatók okosnak érzik magukat, ami megerősíti bennük, hogy az első pillanattól fogva igazuk volt.
Amikor az alapvető szükségleteinket kielégítettük, már csak azt vásároljuk meg, amire vágyunk. Vágyaink azonban bonyolult, nehezen felfogható módon születnek. Ezért olyan óriási kihívás a marketing.
Egyetlen rosszabb dolog van annál, mint elkezdeni valamit és belebukni…nem kezdeni el semmit!
Az emberek ma leginkább az önmagukkal elhitetett történet miatt vesznek meg egy árucikket.
Ha kivárjuk, hogy késznek érezzük magunkat, már szinte biztos, hogy túl késő lesz.
Albert Einstein
szerény hozzáállása a zsenialitásához illetve az egyéniséghez:
Nem vagyok nagy tehetség, csak szenvedélyesen kíváncsi!
Mindannyian zsenik vagyunk, de ha egy halat az alapján ítélnek meg, hogyan tud fára mászni, egész életét abban a hitben élheti le, hogy ostoba.
Ami egyszerű, az nagyszerű:
Amit nem tudsz egyszerűen elmagyarázni, azt nem is érted egészen.
Szerintem nagyon találó, ahogy Albert Einstein fogalmazott, amikor párba állított két ellentétesnek tűnő fogalmat, vagyis összekapcsolta a jobb és bal agyféltekét. Hiszen egybe tartozik. 🙂
A kreativitás az intelligencia szórakoztatása.
Ötlet
Amikor mindenki azt gondolja, hogy az ötleted badarság, akkor az azt is bizonyíthatja, hogy zseniális.
Edward de Bono – Laterális gondolkodás c. könyv
Egy gondolat részletekbe menő kidolgozása valóban éveket vehet igénybe, és alapos munka kell hozzá, ám maga az ötlet egy megvilágosodott pillanat alatt is belénk hasíthat. Sőt, amikor a lényeg éppen az, hogy teljesen új szemszögből nézünk a dolgokra, nehéz is lenne elképzelni, hogy ez máshogy történik.
Howar Aiken mérnök, a modern számítástechnika atyja gondolat az ötletlopásról:
Ne tarts attól, hogy ellopják az ötleteidet. Az igazán értékes ötleteket erővel kell lenyomni az emberek torkán.
Teller Ede így magyarázta Czeizel Endrének, hogy nem érdemes feladni a sokadik sikertelen próbálkozásnál sem, mert sosem lehet tudni, mi sül ki a következőből:
„Tudod, én is kreatív géniusz vagyok. Tíz ötletemből kilenc badarság volt. De a tizedik: az a hidrogénbomba.” (Teller Ede)
Munka
Andrew Matters szerint:
Az olyan munka, amely örömet okoz nem a könnyű élet receptje, hanem inkább az érdekes élet receptje. Nagyon valószínű, hogy sokkal több problémát és felelősséget fogsz a válladra venni.
Talán Arisztotelész mondta, talán nem, mindenesetre akkor is találó ez a gondolat.
Ahol a világ igényei találkoznak a tehetségünkkel, ott van a hivatásunk.
Scott Adams:
Az 5 óra egy hosszú, terméketlen értekezleten = munka. Fél óra zuhanyzás, miközben az új projektem tökéletesítésén gondolkodom = pihenés. (Scott Adams)
Simon Sinek mondta a következőket egy nagyon inspiráló videójában:
Az emberek nem azt veszik meg, amit csinálsz, hanem azt veszik meg, amiért csinálod.
Thomas J. Wattson:
Járjuk a független gondolkodás veszélyes útjait! Fejtsük ki elképzeléseinket akkor is, ha fennáll az ellenvélemény veszélye. Mindig mondjuk ki, amit gondolunk, és kevésbé féljünk a sült bolond címkétől, mint a komformista stigámtól! Ha pedig olyan téma merül fel, amelyet szívünkön viselünk, határozottan foglaljunk állást – bármi legyen is az ára.
Ha növelni akarjuk sikerességi rátánkat, duplázzuk meg a hibázási rátánkat!” Thomas. J. Wattson
Egyéb
Semmilyen szél sem kedvező annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart. (Seneca)
Ha a gyöngyhalász mindig a cápára gondol, sohasem talál gyöngyöt. (Sa’di 13.sz perzsa költő)
Karen Lamb így vélekedik az elszalasztott lehetőségekről:
Egy év múlva azt kívánod, hogy bárcsak belekezdtél volna ma.
Csernus Imre egyik előadásán hangzott el:
„Ha önmagamra fel tudok nézni, akkor a másik fél is felnéz rám.”