Célokat tűzünk ki, tervezünk, újratervezünk, lépésekre bontjuk, de valahol elakadunk, esetleg halogatunk vagy bele sem kezdünk. Vajon mi lehet a gond? Talán az, hogy nem láttunk rá már az elején több nézőpontból. Ezzel a cikkel átadok neked egy iránytűt, hogy tudatosan átgondolhasd a célodhoz vezető utat, beleértve a mögöttes értékeket, a miérteket, a hajtóerődet és az eszközeidet. Jó utat!
Minden esetben úgy kezd a tervezést, hogy egyértelműen fogalmazd meg, mi a célod!
Az én célom, hogy …
Fejezd be a mondatot!
A könnyebb követhetőség és a megértés kedvéért végigviszek egy fiktív példát: Az én célom, hogy elindítsak egy blogot fenntarthatóság témában.
Most pedig vedd elő a határidőnaplódat, egy üres papírt, vagy bármilyen eszközt, amivel szívesen tervezel, és keress egy szuper célt, amit meg akarsz valósítani! Ha megvagy, jöhetnek az alábbi kérdések!
1. Ha elértem a célt, honnan tudom, hogy megérkeztem?
Amikor felvázolsz magadnak egy célt, akkor érdemes azt is átgondolni, hogy vajon milyen konkrétumokból, érzésekből, mérőszámokból tudod, hogy elérted a célodat.
Példa: Elkészült a blogoldal, megírtam legalább 3 bejegyzést, megosztottam a követőimmel a cikkeket és már érkeztek visszajelzések, hogy tetszik az embereknek, valamint látom az analitikában a látogatásokat.
2. Mikorra szeretném elérni a célt?
Amikor kitűzöl egy célt, minden esetben legyen határideje, ami mérhető, különben csak álom marad, ami egyszer majd talán megvalósul… vagy nem.
Szeretném 2019. május végén elindítani a blogot.
3. Miért van szükségem erre, mi fog változni?
Érdemes megértenünk a célunk mögöttes tartalmát, a miértet, illetve azt érzelmi töltetet, ami majd a motivációt is fogja adni, aztán pedig nagyon fontos, hogy…
Itt olvashatod tovább a cikket, benne a maradék 10 lépéssel!
Lead: pexel.com

Kövesd a Szikrákat a több ezer önfejlesztő taggal: SZIKRAMAIL, ONLINE KURZUSOK, HUB, INSTAGRAM, TIKTOK.
Kreatív szemléletmód a fókuszban – előadások, céges tréningek, online kurzusok, egyéni- és csapatfejlesztés változatos témakörökben, más nézőpontokból. evaszlafkai.hu