Magyarországon is fákat ültet a francia likőrmárka – ez a Cointreau módi

Szerző: Szlafkai Éva
Magyarországon is fákat ültet a francia likőrmárka - Cointreau módi | 365letszikra

Hogyan lesz a nők alkoholfogyasztásából környezetvédelmi kezdeményezés?  Cindy Crawford és Eva Longoria vagy Naomi Campbell példáját követve minden #1narancs1fa jelöléssel feltöltött narancsos fotó után a Cointreau ( a francia nők kedvenc likőr márkája) pénzadományt ajánl fel magyarországi faültetésre. Ez ám a kellemest a hasznossal, szóval csincsin hölgyeim. 🙂

Csak egy hasteg és nő a fa?

A Cointreau néhány hónapja vezette be új jótékonysági kampányát a Cointreau művészeti vezetője, Laetita Casta francia színésznő és szupermodell valamint a belga-tunéziai művész, Naziha Mestaoui kezdeményezésére. A kampány lényege, hogy minden #1orange1tree hashtaggel, a legnépszerűbb közösségi platformokon megosztott fotó után a Cointreau egy fát ültet el Szenegálban, ezzel is elősegítve az ottani biodiverzitás megőrzését, a kihalófélben lévő ökoszisztéma hiányzó darabjainak pótlását.

Narancsfát Magyarországra! Vagy hogy jön ide a narancs?

Nem narancsfáról van szó, ez a gyümölcs más miatt kapott szerepet. A Cointreau Franciaország egyik leghíresebb itala, egy narancslikőr, melyet 1849-ben hoztak forgalomba, családi vállalkozásként. Magában is isteni (tanúsíthatom), és szinte nincs is a világon olyan koktélbár, ahol ne lenne megtalálható, mivel ez az egyik legtöbbször használt koktélalapanyag is. Megtalálható például a margaritában, a cognac alapú sidecar-ban vagy a gin-alapú White Lady-ben is. A párizsi nők leginkább “limonádéként” fogyasztják, azaz citrusokkal, gyümölcsökkel ízesítve és szódával felspriccelve. Az így készülő Cointreau Fizzről és a párizsi nők életérzéséről már olvashattál itt az oldalon is.

Cointreau_365letszikra_SzlafkaiEva_kep8

#1narancs1fa kampány a hazai tiszta levegőért

A Cointreau Magyarországon is szeretné jótékonysági kampányát népszerűsíteni, így a Levegő Munkacsoporttal karöltve egy arra érdemes területen fog szeptemberben fákat ültetni. Ehhez a hastag-gyűjtés május 10-én indul, és június 30-ig tart majd. A magyar résztvevőktől a #1orange1tree hashtag-en kívül a #1narancs1fa jelölés használatát is kérik. A kampány egyebekben teljesen megegyezik francia párjával: minden résztvevőnek ki is kell hívnia valakit, aki remélhetőleg szintén vállalja a narancsos fotót, és egy újabb embert hív ki.

Egy petit francia életérzés Budán

A magyarországi kampány indítása 2017. május 10-én zajlott egy nagyon sikkes kis francia kávézóban, a Café Flore Matin et Soir-ban, amelyet a Viola Violetta Florals virágüzlet is támogatott egyedülálló virágdekorációival és mini narancsfáival. Itt minden a narancs és a franciás életérzés körül forgott. A Cointreau Fizz kóstoló mellett a Levegő Munkacsoport és a Cointreau magyarországi képviselete bemutatták a kampány társadalmi felelősségvállalási koncepcióját.

Cointreau_365letszikra_SzlafkaiEva_kep1

A Levegő Munkacsoport örömmel csatlakozott ehhez a kezdeményezéshez. Politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezetként azért dolgoznak, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Ezzel a faültetési eseménnyel kezdetét veszi az “Egy iroda egy fa” program is, ami minden felelős cég, vállalkozás, szervezet számára felkínálja a lehetőséget, hogy tegyen a környezetvédelemért azzal, hogy akár a szűken értelmezett környezetében, az irodája közelében elültet és gondoz egy fát.

Tölts fel fotót még ma! Irány a piac. 😉

Csatlakozzatok minél többen ehhez a csodás kezdeményezéshez, hogy minél több fát ültethessünk a zöld Magyarországért is!

[sgmb id=”2″]

Ezeket olvastad már?