Túl sok a feladatod? A megvalósítási kör 8 állomása segít elvégezni! Letölthető tervezővel

Szerző: Szlafkai Éva
Túl sok a feladatod? A megvalósítási kör 8 állomása segít elvégezni! Letölthető tervezővel | 365letszikra

Ne csak összeírd a feladataidat, hanem hajtsd is végre őket minél nagyobb hatékonysággal. Összeszedtem mire figyelj, ha el is akarsz készülni azzal a sok feladattal, amelyeket kitűztél a hétre. Bónusznak elkészült a következő szikratervező, amelynek segítségével minden nap más módon tervezheted meg a hetedet. Ráadásul tudatosságra, cél- és időmenedzsmentre, valamint slow-ra is nevel. A cikk végén letöltheted!

Mint ahogy már az a korábbi heti tervezős cikkben is olvashattad, fontos, hogy tudj priorizálni és mérni, mennyi idő kell egy feladat elvégzéséhez. Ezek abban segítenek, hogy felmérd a feladat fontosságát, összetettségét, idejét és így klasszul be tudd lőni valamelyik napra, hogy elvégezd vagy delegáld. Ha nem figyelsz viszont oda, elúszhatsz a teendőid rengetegében és sok tétel lesz a jövő hétre halasztom rubrikában… (szerkesztettem ilyet is az új szikratervezőbe).

Az ilyen, és ehhez hasonló tervezést segítő módszerek megtanítanak feladatokat átruházni (delegálni), az idődet beosztani, fontossági sorrendet felállítani (priorizálni), vagyis valóban hatékonyabban dolgozni.

 

Lássuk most, melyek azok a tényezők, amelyek segítenek végre is hajtani a kitűzött feladataidat, vagyis segítenek sokkal szervezettebbnek lenni.

Így használd a megvalósítási kört

A megvalósítási kör állomásai abban segítenek, hogy az adott feladatot végig is vigyük. Minden egyes feladat esetében menjünk végig kérdéssoron (elég csak gondolatban), hogy tisztán lássunk és felmérjük a helyzetet.

Egyébként ezt a módszert jó hatásfokkal használhatjuk ötletelés esetén is.

Először is fogalmazzuk meg, hogy mit szeretnénk végrehajtani? Vagyis ide jöhet a feladat. Majd tisztázzuk, hogy miért kell azt megcsinálni. Ezután gondoljuk át, hogy ki, mikor, hol és hogyan fogja végrehajtani a feladatot. Ennél a lépésnél kiderül, hogy tudjuk-e delegálni másnak, vagy melyik feladatunk után tudjuk beilleszteni illetve hogyan oldjuk meg.

 

Miután átgondoltad a feladatodat, már fel is írhatod a heti tervezőbe. A maradék 2 kérdés a megvalósítás során lesz hasznos, főleg, amennyiben összetett feladatról van szó. Amikor nekiállsz végrehajtani ne fogj bele másba, ne szóródj szét, hanem koncentrálj és kérdezz vissza, hogy éppen most hol tartasz? A válasz lehet az is, hogy oké, 1 órát szántam rá és már a felén túl vagyok. Ennek segítségével igazán hatékonynak is érezheted magad. A “Mi történt?” kérdés pedig átgondolásra buzdít a feladat elvégzése után, és persze alaposságra tanít.

Íme a megvalósítási kör 8 kérdése

  1. Mit?
  2. Miért?
  3. Ki?
  4. Hogyan?
  5. Hol?
  6. Mikor?
    ———-
  7. Hol tartok?
  8. Mit történt?

Kipróbálod? Sok sikert és hatékony hetet!

Ingyen letölthető szikratervezők!

Illetve ahogy ígértem, töltsd le valamelyik szikra heti tervezőt. Íme a legújabb.

 

Leadfotó: emske.com mockup


TÉGED IS HAJT A KÍVÁNCSI TUDÁSVÁGY? KÖVESD A SZIKRÁKAT A TÖBB EZER KÍVÁNCSI, SZIPORKÁZÓ OLVASÓVAL EGYÜTT: SZIKRAMAILFACEBOOKINSTAGRAM.

Ezeket olvastad már?