Szokatlan és profi módszer egy állásinterjúra való bejutáshoz

Szerző: Szlafkai Éva

Az ambiciózus lány sokszori sikertelen próbálkozás után nekidurálta magát és összedobott egy olyan profi szakmai anyagot, ami miatt azonnal be is hívták egy interjúra az álomcéghez. A jelentkezési kampánya pedig bejárta a világot és vállalatok tucatjainak keltette fel a figyelmét. Megmutatom mi volt az ő módszere, amelyből akár mindannyian okulhatunk.

Ha be akarsz jutni az álomcéghez, bizonyíts előre!

A minap olvastam Guy Kawasaki ajánlásából egy cikket, méghozzá egy fiatal, de annál ambiciózusabb lányról, aki nem elégedett meg azzal, hogy válaszra sem méltatják az álomcégnél. Nina Mufleh szeretet volna bejutni egy állásinterjúra az AirBnB céghez, mint ahogy hozzá hasonló tehetséges ezrek.

Többször és többféleképpen próbálkozott, és már kezdték mások lebeszélni róla, hogy ugyan már, hagyja, mindent megpróbált. De nem. Nem próbált meg mindent.

Ezt még nem.

Állásinterjú: kreativitás és sok munka

Általában hogy állnak neki jelentkezni az emberek egy állásra? Hagyományos önéletrajzot készítenek, amit már szerencsére sokan különlegessé tesznek. Az ügyesebbek már előre összeszednek néhány infót is a cégről és beleépítik a CV-jükbe, hogy a saját érdemeikkel együtt kidomborítva megmutassák, miként illeszkednének bele a cégkultúrába. Netán egy videós jelentkezést még páran megkockáztatnak, vagy esetleg egy érdekesebb Prezi anyagot raknak össze, de ennél tovább általában nem szoktak menni.

Pedig miért ne? Miért ne tetszelegjünk már előre egy szakértői szerepbe és úgy mutassuk meg az értékeinket. Ne (csak) magunkat fényezzük, hanem proaktívan kezdjük is el a munkát.

A marketing egyik sarokpontja, hogy ha el akarsz adni valamit (termék, szolgáltatás, brand…), akkor ne magadról beszélj, hanem mondd és mutasd azt, ami a fogyasztókat érdekli! Ez esetben a HR-eseket!

Pont ugyanez van akkor is, ha magunkat szeretnénk értékesíteni. Mutassuk azt, hogy velünk mennyivel jobb lesz a cégnek, mi hogyan tudunk bekapcsolódni a gépezetbe, általunk hogyan lesz sikeresebb a munkamenet, milyen értéket teremtünk.

Mutassunk olyan perspektívát a cégnek, amiben kiemelhetjük a saját szerepünket és amiben megcsillogtathatjuk a tehetségünket. Mondjuk úgy, hogy húzzuk ki a mézesmadzagot!

Nos, akkor lényeg…

Szóval, milyen a tökéletes jelentkezés, ami felkelti a nagykutyák figyelmét is?

Nina San Franciscoba költözött, ahol a cég központja van és beleölt jó pár munkaórát a felkészülésbe: kutatott, elemzett, adatokat nyert ki, következtetéseket vont le és stratégiát állított. Méghozzá a potenciális álomcég jövőbeli marketing stratégiáját, amellyel bemutatta, hogyan törhet be a vágyott Közel-Keleti piacokra az Airbnb. Szuperül összerakta, profi statisztikával alátámasztotta, és mindezt egy klassz vizuális köntösben öltöztette, valamint mindezt egy weboldalba szerkesztette.

Íme néhány kép a jelentkezési anyagából:

És jelentkezett:

Hahó, itt vagyok, lessétek meg, hol vannak piaci rések és miként tudnánk oda betörni…röviden, tömören.

Erre két nagykutya manager (CEO és a CMO) is felkapta a fejét a Airbnb-nél, és azonnal behívták egy személyes interjúra. De ennél sokkal több dolgot eredményezett ez a kampánya…mert körített a dolog köré egy felfuttató kampányt. Ha kíváncsi vagy a kampány lépéseire, itt tudod részletesen elolvasni.

A kreatív önéletrajz eredményei:

Tudod mit ért el ezzel a szakmai anyagával?

  • 455 000-en látogatták meg a CV weboldalát
  • több tucat interjúra hívták be
  • 14 000 LinkedIn megtekintés
  • 2000-nél is több támogató e-mail, üzenet
  • személye sinterjú a vágyott cégnél
  • nemzetközi sajtóérdeklődés
  • több millió tweet és közösségi megosztás
365letszikra-tokeletesCV-nina4airbnb_com

Te milyen módszerrel jelentkeznél egy céghez?

Ha állást keresel, érdemes elgondolkodni, milyen ehhez hasonló módszert tudnál Te is bevetni. Miért is ne?! Egy próbát megér. Bizonyítsd be előre, hogy az a bizonyos pozíció neked való és máris elfoglaltad benne a helyed, és milyen testre szabottan kényelmes is az a szék! 😉

A lány pályázati anyagát ezen a linken tudod megnézni.
Leadfotó: today.com

Csatlakozz most a Szikra Hub-hoz, amely egy kreatív fókuszú tudástár, és fejlődj több mint 300 inspiráló tudásanyagból. Irány a szikrahub.hu! További lehetőségek: SZIKRAMAIL, ONLINE KURZUSOK.

Kreatív szemléletmód a fókuszban – előadások, kurzusok, céges tréningek változatos témákban, rendhagyó nézőpontokból.  evaszlafkai.hu

Ezeket olvastad már?