Amikor a jó arculatnak hatalma van

Szerző: Szlafkai Éva
A jó arculat hatalma | Gondolatébresztő Magazinblog | 365letszikra.hu- Szlafkai Éva

Egy arculat kialakítása kihívást jelentő szenvedélyes munka, amelyhez számos elemet kell összhangba hozni.  És mikor a végén összeáll az egész, az szinte katartikus. Úgy a készítőnek, mint a tulajdonosnak.

Az arculat kialakítása az egyik kedvenc részem. Jól betalált inspirációk és jól kitalált ötletek alapján személyiséggel ruházni fel egy terméket/szolgáltatást, hogy az a piac helyzetben ne csak megtalálja, de meg is állja a helyét. Méghozzá jól beazonosíthatóan, érthetően, kiemelkedően, konzekvensen. <3 

Mutatok néhány nagyon jól átgondolt és kialakított arculati megoldást képeken.

Az ötletek összeehangolása: avagy a hármas egység

Egy arculat létrehozásában, kialakításában éppolyan fontos az alapos átgondoltság, mint a bohém kreativitás. Épp olyan fontosak a marketingszakmai ismeretek, mint a fogyasztói magatartás pszichológiai ismerete. Épp olyan fontos a design látványa, mint a design mögöttes jelentése. Épp olyan fontosak a kommunikációs kulcsüzenetek, mint a látványvilág.

Nem csak érteni kell a folyamatot, hanem érezni is. Rá kell hangolódni arra, hogy az ügyfél mit szeretne, látni kell előre, hogy a célcsoportnak mi fog tetszeni, ismerni kell a piaci trendeket és persze ezeket mind életre is kell tudni kelteni.

Ha jó arculatot akarunk, a grafikának, a marketingnek és a kommunikációnak összhangban kell lennie.

Az elemek vizuális kontextusa

Az összhang a kulcsszó. Ha az összhang megvan az elemek között, akkor ott megszületik egy olyan brand, amely könnyedén érthető, amely könnyedén eljut a megfelelő célcsoporthoz, amelyet szeretnek és felkapnak azok, akinek szól.

A pinterest oldalamon már régóta gyűjtöm a szuper branding megoldásokat. Ide is becsatolok párat, de ha többre vagy kíváncsi, csekkold le.

Az én kedven stílusom

A letisztult stílus átláthatóságot, követhetőséget, rendezettséget, harmóniát képvisel. Csupa olyan tulajdonságot, ami közelít egy tökéletes állapothoz. Ha ezt megfűszerezzük befogadható tartalommal, jó minőségű, különleges perspektívájú fotókkal, és a hangulathoz passzoló színekkel, olyan látványvilágot hozhatunk létre, ami szép lesz a szemnek, érthető lesz az észnek és érezhető lesz a léleknek.

Tukmálás nélkül elmeséli magáról, amit tudni szeretnénk róla, és egyből tudni fogjuk, hogy miről szól, illetve, hogy hozzánk szól-e, vagy sem.

Nézz meg néhány igen kreatív és csodaszép példát: https://hu.pinterest.com/eviszlafkai/creative-branding/

Téged mennyire befolyásol egy termék csomagolása, weblap külleme, az irodád dekorja, egy könyv borítója stb.?

Az a válasz nem jó, hogy sehogy, mert pszichológiailag, tudat alatt nagyon is hat ránk. Inkább arra vagyok kíváncsi, hogy a tudatos részed mit gondol róla?

Leadfotó: unahealydesign.com

Ezeket olvastad már?