A számlatömb ideje lejárt! Vannak modernebb, elegánsabb és kreatívabb megoldások.

Szerző: Szlafkai Éva
A számlatömb ideje lejárt! Vannak modernebb, elegánsabb és kreatívabb megoldások. | szamla_365letszikra_1170x1170_creativemarket

A digitális korban sokkal kifinomultabb és egyszerűbb számlázási megoldások vannak, mint a számlatömb. Ám tovább megyek. Miért kellene a számláknak a megszokott sivár formában megjelenniük?

Sok egyéni vállalkozó még mindig ragaszkodik a jól megszokott, bevált, összefirkált, megtépázott számlatömbhöz. Vajon miért? Szerintem főként azért, ahogy jellemeztem: megszokott és bevált. Nem kell belefektetni energiát egy új módszer megismerésére és nincs rizikó sem. Pedig manapság már nagyon klassz megoldások léteznek.

Én például a Számlázz.hu rendszert használom, tőlük is az ingyenes opciót (Frissítés 2017.12.20. >>> Már a START csomagot, és az elektronikus számlát még jobban imádom!) . Annyit jelent, hogy az általuk létrehozott online platformon keresztül állítom ki a számlákat annak minden előnyével (automatikus cégfelismerés, szép számlakép, igényes megjelenés, számlák statisztikai összegzése stb.), viszont ez még nem e-számla, mivel papír formátumú, vagyis ki kell nyomtatni.

Jövőre előfizetek (minimális költség), mert nem akarok nyomtatgatni/postázni, össze szeretném kötni a webshoppal, egyediesíteném, ezen kívül a könyvelőm is kényelmesen átlát majd mindent és klassz funkciókhoz jutok hozzá. Nem akarom fényezni őket tovább, mindent nagyon érthetően elmagyaráznak a weboldalukon. Viszont lássunk néhány szubjektív infót.

Ha kipróbálnád, használd ezt a linket.

Tömb vs. számlázó program

Kétségkívül a tömb mellett szól a javíthatóság. Persze ilyet senki nem csinál… Valamint mellette szól a megszokott egyszerűség. Azt hiszem itt be is fejezhetem a méltatást. Ezzel szemben időpazarló kitölteni, ha csúnyán írsz, csúnya és akár olvashatatlan lesz a számla, el kell postázni és amolyan szocreál, maradi hatása van, amely tulajdonságot a kiállító személyéhez is könnyen társíthatnak… és hát ki akar maradinak tűnni?

Ezzel szemben egy szerkesztett számla (persze az e-számla még profibb) elegánsabb, reprezentatívabb megoldás, logózható, a cég arculatára szabható, és ha elektronikus, akkor nincs postázási és nyomtatási költség. Valamint jóval kényelmesebb kitölteni és online a világ bármely pontjáról tudod kezelni.

De evezzünk tovább mélyebb vizekre…

preview-creative-market-1-

Hogyan teszi egy számlaarculat még elégedettebbé az ügyfelet?

A Design Schoolnál láttam néhány igazán tetszetősre sikerült számlaformátumot. Ha egy cég szépen megálmodott és megvalósított arculattal rendelkezik, ami kiterjed az összes kommunikációs anyagára, akkor miért lenne a számla kivétel ez alól. Ne elégedjünk meg azzal, hogy a logó és max. egy szlogen szerepel a céges számlán, hiszen az is egy marketinganyag. Sőt, annál jóval több.

Egy szépen és persze okosan összerakott számla dizájnnal sokat lendíthetünk az esetleges magas végösszeg elfogadásán, az ügyfél elégedettségén és a reménybeli újravásárláson.

Hogyan? Mutatok pár példát.

Több, mint számla

Ha egy klassz arculatot, dizájnt kap a számla, az már fél siker, hogy az ügyfélben kellemes asszociációkat keltsen és úgy gondolja, hogy „Nahát, ez a cég nagyon profi, hogy még  a számlájuk is ilyen jól komponált„. És persze azt is gondolhatja ezek után, hogy „Jó döntés volt őket választanom!„, hiszen minden ember keresi az önigazolást, a megfelelő indokot, hogy jó döntést hozott, amikor megvásárolt vmit.

Az üzleti kontaktus ilyen méltó lezárása éppen ezért lehet fontos, hogy megerősítsük az ügyfelet ebben a gondolatában… és reméljük ez a jó érzés elkíséri a következő nálunk vásárlásig. Na persze ez nem csak a számla külcsínén múlik természetesen, hanem a szolgáltatás minőségén, de a komplexitás és ezek az apró dolgok nagyon is sokat számítanak.

Tudod mivel lehet még feldobni a számlát a külalakon (és persze a kedvező végösszegen) kívül is? Amikor olyan evidensnek, vagy lényegtelennek tűnő dolgokat is beleálmodunk a számlába, mint a köszönet, egy jókívánság, egy inspiráló idézet, egy ígéret, vagy egyszerűen csak a sallangmentes tökéletes összhang a dizájn, a szöveg és a funkció között.

Ha nem vetnél be semmi plusz szöveges elemet, akkor is érdemes odafigyelni egy szép számla arculatra, amihez fontos a gondosan kiválasztott tipográfia, színek, papírfajta (ha nyomtatott is lesz a számla) és az aprónak tűnő, de annál fontosabb grafikai részletek.

De legalább a számlatömböt cseréld le végre…

Ki ne szeretne az ügyfele szemében profinak látsznai (és persze lenni), aki tisztában van a saját erényeivel annyira, hogy még a számlája is ezt tükrözi?

Mutatok pár dizájnos példát.

Galéria fotók | Leadfotó

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

[sgmb id=”2″]


HA TÉGED IS HAJT A KÍVÁNCSI TUDÁSVÁGY, KÖVESD A SZIKRÁKAT! IRATKOZZ FEL A SZIKRAMAILRE VALAMINT CSATLAKOZZ A FACEBOOK ÉS AZ INSTAGRAM OLDALUNKHOZ!

Ezeket olvastad már?