A HR-eseket nem a motivációs leveled érdekli

Szerző: Szlafkai Éva
A HR-eseket nem a motivációs leveled érdekli | 365letszikra Magazinblog - Szlafkai Éva

Manapság a HR-esek más szempontok szerint válogatnak, mint mondjuk egy évtizeddel ezelőtt, hiszen bejött a képbe a közösségi média és egyre inkább kikerült belőle a motivációs levél vagy az iskolai teljesítményed. Utóbbi kettő már nem igazán van kitüntetett helyen a toborzási szempontok között. Sőt! Talán egyáltalán nincs.

De akkor mi érdekli a HR-eseket? Például a Jobvite éves felmérésében megkérdezett kiválasztók 88%-a azt mondja, hogy a szervezeti kultúrába való illeszthetőség és az előző munkahelyi tapasztalat a legnyerőbb páros. Vagyis ez szükséges ahhoz, hogy elnyerd a HR-es szimpátiáját és a végül az állást. Mivel manapság a szociális hálón való jelenlét, a szociális platformok szerepe felértékelődött, a munkaerő kiválasztásban is nagy hangsúly esik az ilyenfajta online jelenlétre.

Manapság jobban számít az, hogy mások mennyire tudnak rólad, és hogy Te milyen és mennyi hírt adsz magadról, mint bármikor máskor a történelem során!

Ha kíváncsi vagy mi a 3 legfontosabb döntési szempont a HR-esek szerint, elárulom…

Mi a legfontosabb döntési szempont?

A Jobvite felmérése szerint a három legfontosabb döntési paraméter a következő:

  1. A kiválasztók 74% -a koncentrál arra a tényre, hogy a jelentkező mióta dolgozik (dolgozott) az előző helyen.
  2. 34% tartja fontosnak a közös ismeretséget bármely közösségi platformon (LinkedIn, FB)
  3. 29%-uk szeretne látni a jelölttől írásos vagy designmunkát

Szelfi és társai

A közösségi hálón elérhető szelfik a  megkérdezett HR-esek 25%-a szerint negatívan befolyásolhatják a döntést. Továbbá az is kiderül, hogy a marketing és kommunikációs pozícióra való jelentkezéskor nagyon fontos a szociális aktivitás. Ez alatt a következőket értik: blogírás, Facebook jelenlét, LinkedIn profi, Pinterest fal, Instagram account és társai.

A szervezeti kultúrába való illeszthetőség és az előző munkahelyi tapasztalat a legnyerőbb páros, ami szükséges ahhoz, hogy elnyerd a HR-es szimpátiáját és a végül az állást.

A személyes ajánlás is rettentő fontos és szerepe csak növekszik, hiszen míg 2014-ben a megkérdezett HR-esek 60%-a tartotta lényegesnek, addig idén már 78%. Szóval aki eddig nem kezdett kapcsolatépítésbe, annak erősen ajánlott, hogy növelje az ismertségét, befolyását, hiszen úgy tűnik, ez egy kulcs a tuti álláshoz. Ráadásul az prognózisok szerint ez a százalék tovább növekszik a közeljövőben.

A Social media szerepe a kiválasztásban

Érdemes a közösségi aktivitásnak figyelmet szentelni, hiszen a megkérdezett HR szakemberek 56%-a a közösségi platformokon keresi és találja meg a jól képzett  és megfelelő jelölteket. Arra viszont érdemes figyelni (valamint visszaellenőrizni és javítani), hogy helyesírási és elírási hibák ne tornyosuljanak az írásainkban.

Hasznos, ha tudatosan építed a kommunikációd a közösségi médiában, hiszen ez által nem csak hitelesebb leszel az emberek szemében, hanem bármikor múlhat rajta akár az álommelód is.

Szóval érdemes a megszokott álláskereső és megpályázó módszereket átgondolni, vagyis a kereteken kívül gondolkodni. Mondjuk használhatod ennek a kreatív marketinges csajnak a módszerét, amit ebben a bejegyzésben olvashatsz.

Valamint az is nyerő módszer, ha az önéletrajzod kitűnik a többi közül, azaz elég kreatív és designos ahhoz, hogy felkeltse a figyelmet.

Az önértékesítés belépője: az önéletrajz

Gondolj bele: van egy szimpatikus állás, passzol is hozzád, megírod a sablon CV-t Wordben egy letöltött europass sablonra és beküldöd. Ugyanezt teszi még több száz jelentkező, akinek hasonló kvalitásai vannak. Kiket hívnak be? Ez a HR-esek asztala, de akár a marketingeseké is. Viszonyulj úgy a dologhoz, hogy értékesítened kell magad, méghozzá úgy, hogy nem vagy ott a döntéshozó mellett. A csomagolással kell tehát meggyőznöd, mint egy termék esetében a bolt polcán. Szóval, add el magad egy stílusos csomagolásban! Olyanban, ami kitűnik a tömegből, amiről rád ismerni, ami segít kidomborítani az előnyeidet, és legalább eléred, hogy nagyobb eséllyel kézbe veszik az önéletrajzodat.

Itt olvashatod el a témában íródott angol nyelvű cikket a Fast Company oldalán.


HA TE IS A DOBOZON KÍVÜL SZEMLÉLED A VILÁGOT, KÖVESD A SZIKRÁKAT! CSATLAKOZZ A FACEBOOK ÉS AZ INSTAGRAM OLDALUNKHOZ!

Ezeket olvastad már?