Tudod, hogy mit üzensz magadról a közösségi médiában?

Szerző: Szlafkai Éva

A közösségi oldalakon  alakítsd úgy a játéktered, hogy a lehető legjobban érzed magad benne.  Ennek része az is, hogy olyan képet mutatsz magadról a bejegyzéseiddel, fotóiddal, kommentjeiddel, amellyel jól tudsz azonosulni és amilyennek szeretnéd, hogy mások lássanak.

Legyünk tisztában azzal, hogy minden posztunkkal, feltöltött fotónkkal üzenünk magunkról a világnak.

A kép, amit közvetítesz magadról a Facebookon vajon egyezik azzal, amit szeretnél, hogy mások gondoljanak rólad?

Biztos mindenkinél akad olyan, aki szereti magát túlfotózni, vagy az egészségesebb szintnél többször osztja meg a csemetéje kaki-pisi ügyeit, betegesen posztolja a vulgáris életigazságokat, netán az ezoterikus intelmeket, továbbhinti a politikusgyalázó ál- vagy valós híreket, netán gyakran szereti ledér öltözetben mutogatni magát.

Te milyen képet közvetítesz magadról a közösségi médiában?

Különbözők vagyunk, és mióta Fészbúkia közössége kiismerte magát (vagy úgy gondolja, hogy kiismerte magát) ezen a platformon, szeret aktív részese is lenni minden különbözőségével. Ez nem jó, vagy rossz; egyszerűen csak a mindennapjaink szerves részévé vált a közösségi oldal használata. Ahhoz viszont, hogy a helyünket minél optimálisabban be tudjuk lőni benne, tisztázzuk, hogy milyen képet akarunk mutatni magunkról. Onnantól már miénk a felelősség, hogy kit engedünk be az általunk kiteregetett, de támadások estén utólag álszentül intimizált életünkbe.

Folyamatosan üzenünk magunkról

Legyünk tisztában azzal, hogy minden posztunkkal, feltöltött fotónkkal üzenünk magunkról a világnak. Ennek akkor van még nagyobb jelentősége, ha üzleti vonalon is mozgunk, hiszen a korábban önhatalmúlag kontrollált privát szférát a közösségi oldalak térnyerésével mi magunk szüntetjük meg.

Sok mindent láthatnak rólunk, amelyek mi magunk vagyunk teljes egészünkben, de ezzel az életünk különböző szegmenseiben nem feltétlenül tudnak egyformán azonosulni. Nem biztos, hogy az üzleti életben, a munkahelyünkön is ugyanazt a szerepkört viseljük, mint a magánéletben. Például nem biztos hogy szerencsés, ha  a főnök is látja, hogy a munkahelyen konzervatív csinos csajszi éppen illuminált társaságban szétpogózza az agyát a kedvenc rockkoncertjén. Miközben ez is az élete egy része…de nem az a része, ami mindenkire tartozik.
Ugye érted, mire célzok?

Tisztázd, hogy milyen összképet akarsz mutatni magadról a közösségi oldalakon!

Figyelj a biztonsági beállításokra és alakíts ki csoportokat, amelyeknek külön szolgáltatsz tartalmat, így elkerülheted, hogy az üzeneted ne úgy, és abban a közegben hasson, ami számodra nem a legmegfelelőbb. Érezd jól, de közben védd is magad. (Ez most úgy hangzott, mint valami fogamzásgátló hirdetés.  )

Leadfotó: thornleyfallis.com

[sgmb id=”2″]


TÉGED IS HAJT A KÍVÁNCSI TUDÁSVÁGY? KÖVESD A REGGELI KÁVÉVAL, EBÉDSZÜNETBEN ÉS ESTE OTTHONRÓL A SZIKRÁKAT: SZIKRAMAIL, FACEBOOK, INSTAGRAM.

Ezeket olvastad már?