Megosztom veled ennek az 5 managernek a tapasztalatát, bevált módszereit, miként kezelik a saját ötleteiket, hátha Te is tudsz belőle profitálni, néhány dolgot átültetni a saját életedbe.
Az ötletekben egyébként az az egyik legjobb dolog, hogy bármennyit szórhatsz, bárkinek szórhatod, mindenkiben másként szökken szárba és éppen ezért nem lehet ellopni sem, mint amitől sokan félnek. Én nem, szívesen adom! 😉
Ami mindenkinek lehet: legalább egy sikeres ötlet
Hiszen mindenki álmodozik. De valaki meg is valósítja, nem csak a fejében léteznek ezek az ötletek. Angol szóhasználattal élve ők a DOER-ek (megvalósítók). Hiszen valljuk be, az ötlet maga csak 1%, a valódi értéke a maradék 99%, ami maga az érdemi megvalósító munka.
A most következő szakemberek ilyen DOER-ek!
1. Maradj objektív és figyeld a visszajelzéseket
Anne Raimondi, a Zendesk senior működési vezetője
A hölgy 3 lépést dolgozott ki saját magának:
1. Objektivitás
Ha nagyon produktív vagy – ami az ötleteket illeti -, akkor nehéz dolgod lehet kiválasztani, melyik ötlet érdemes megvalósításra, mibe érdemes további időt és energiát fektetni. Itt fel kell tenni egy kulcskérdést:
Milyen problémát próbálok ezzel az ötlettel megoldani?
A válasz segít objektív maradni és nem hagyja, hogy belezúgj az ötleteidbe és ne tudj újabbakkal előrukkolni.
2. Kérj visszajelzést!
Ha szikráznak az ötletek, tarts egy gyors brainstormingot másokkal, aki elmondhatják a véleményüket az ötleteidről. Az ilyen együttműködésből további jó és még jobb ötletek születhetnek!
3. Légy türelmes és kitartó!
Vannak dolgok, amiknek még meg kell érniük ahhoz, hogy jól megvalósíthatóak legyenek. Fontos a jó időzítés.
2. Mindig legyen egy jegyzettömb a kezed ügyében
Scott Adams, a Dilbert sorozat készítője – amit imádok!
A jegyzettömb azért szükséges, hogy le tudd gyorsan írni a felmerülő ötleteket.
Scottnak van egy 7 másodperces szabálya, ami történetesen annyi, hogy 7 másodpercen belül elérhetőnek kell lennie a környezetében egy tollnak és egy jegyzetnek, különben elfelejti az ötletet. Az okoseszközök nem igazán alkalmasak erre a dologra, mert több, mint 7 másodperc kell az aktiválásukhoz.
Én legtöbbször firkálni szoktam, rajzolni illetve később már priorizálva vagy letisztítva beírom a telefonom szervező-applikációjába. Vagy ha a neten böngészve találkozom egy jó ötlettel – amit majd veled is meg szeretnék osztani – akkor gyorsan kitűzöm a pinterest falamra vagy egy tárgyjelöléssel elküldöm magamnak e-mailben, de legtöbbszőr feltöltöm a Drive-ba. Mindezt nagyon gyorsan, nehogy kipottyanjon a fejemből…mert ez elég sűrűn megtörténik.
Anyukám azt szokta mondani: akinek nincs esze, legyen notesze! 😀
3. Minden hónapban nézd át újra az ötleteid
Robi Ganguly, az Appentive társalapítója és ügyvezetője
Az úriember is notesszel mászkál és lefirkantja az ötleteit – ezáltal eltávolodik egy kicsit – majd egy idő után ismét előveszi többedmagával. Átnézi a korábbi ötleteket és több oldalról megvizsgálja, hogy vajon megoldható-e más módszerrel vagy mennyire passzol a többi ötletéhez. Majd mindezt megvitatja másokkal, és azokat az ötleteket, amelyeket jónak, komplexnek és konzekvensnek (következetesnek) ítél, megvalósítja.
Hagyd az ötleteidet lebegni és eltűnni! – ezt is megtanulta az évek során.
Ugyanerre utaltam egy kicsivel korábban, hogy hagyni kell érni az ötleteket, mert közben hatványozódhat, kiegészülhet, átalakulhat, jobbá válhat stb. Ne aggódj feleslegesen mindenféle szervezési feladaton. Írd ki magadból egy noteszbe/applikációba és majd később foglalkozz vele.
4. Toborozz másokat, hogy javítsák az ötleted
Claire Hough, az Udemy vezető tervezője
Hagyd mások által jobbá válni az ötleted; ebben én is hiszek. Claire szokása, ha van egy jó ötlete, bedobja a csapatában és hagyja, hogy a megfelelő emberek, akik magukénak érzik, felkarolják az ötletet és kibontsák. Így válik igazán használhatóvá és mások számára is elfogadhatóvá az ötlet, hogy többen hisznek benne, így a megvalósítás is könnyebb lesz.
5. Teszteld az ötletet és dobd ki gyorsan, ha nem jó
Amy Errett, Madison Reed ügyvezetője
Az ötlet minden kezdet elindítója. Az elején egy csomó játszik, de nem mindegyik mehet tovább a megvalósítás, kidolgozás irányába. Amelyikről így döntöttél teszteld és dobd ki azokat, amelyek nem illeszthetők a folyamatba.
Ha neked is van valami klassz tipped, megoldásod a tarsolyban, akkor ne tartsd magadban, szórd szét őket, vagyis oszd meg velünk.
A Fast Company cikkéből inspirálódtam ma.