Dizájngondolkodás a hétköznapokban – Íme a cikkem!

Szerző: Szlafkai Éva

Dizájn alatt általában esztétikus külső megjelenést értünk, ám a fogalom ennél jóval szélesebb: nemcsak a termék kinézetét, hanem például a működését is magába foglalja. Egy olyan kreatív tervezési, problémamegoldó módszer, amelynek a középpontjában az ember áll.

„A dizájn az ember alkotta termék lelke” – mondta egykor Steve Jobs, aki az Apple dizájnvezérelt vállalati kultúrájának kialakításával megalapozta a cég hosszú távú sikerét.

A dizájn ott van körülöttünk mindenhol, és befolyásolja az életünk minőségét. Véleményt alkotunk róla, és döntéseket hozunk, amikor ruhát, könyvet, karórát, autót vagy újságot vásárolunk. Ott van körülöttünk a városban, ahol élünk, a szobában, ahol vagyunk, a székben, amin ülünk, a tárgyban, amit fogunk, és mindenben, amit magunk körül tapasztalunk. Van egy érzésünk, benyomásunk vele kapcsolatban, ami alapján megítéljük, és ahogyan használjuk. Kényelmes? Betölti a funkcióját? Örömmel tölt el minket a használata?

A dizájn végső soron a termék (vagy szolgáltatás) és a használója közötti kapcsolat, célja pedig az ember életminőségének javítása. Hiszen a dizájn nem csak az, ahogyan egy termék kinéz, hanem az is, ahogyan működik!

[…]

Így kezdődik a dizájnnal kapcsolatos cikkem a HVG Extra Business magazinban

Ráadásul a 2017/3 számban a fókusz a kreativitáson van, szóval már ebből is éreztetitek, hogy testhez álló feladat volt! Ha érdekel a cikk folytatása, itt tudjátok beszerezni a magazint, iszonyatosan érdekes témák vannak benne… szokás szerint.

Illetve a szikrákon is olvashatsz cikket dizájngondolkodás témában, konkrétan a “design thinking” workshopról, amelyen részt vettem.

Úgy tűnik, ez a téma manapság nagyon trendi, de nem csak lufi, hanem bőven van tartalom mögötte. A dizájnerek, grafikusok vizuális érzékenységére épít, és arra, miként lehet ezt a látásmódot behozni az üzleti élet gyakorlatába, és sikeresebbé tenni projekteket.  Ám hétköznapi szinten is használható a dizájngondolkodás, nem csak a formatervezők, vagy az üzleti élet sajátja ez a kreatív szemlélet, hiszen a középpontjában mi, fogyasztók, emberek állunk.

Minden kiderül a magazinból, vagy ha lecsúsztál róla, elolvashatod a hvg.hu oldalán is.

dizájngondolkodas_365letszikra_1170x1170_Szlafkai-Eva

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is a tudást!

[sgmb id=”2″]


HA TÉGED IS HAJT A KÍVÁNCSI TUDÁSVÁGY, KÖVESD A SZIKRÁKAT! IRATKOZZ FEL A SZIKRAMAILRE VALAMINT CSATLAKOZZ A FACEBOOK ÉS AZ INSTAGRAM OLDALUNKHOZ!

Ezeket olvastad már?