5 perces gyakorlat az önbizalom növelésére

Szerző: Szokoli Bernadett
5 perces feladat az önbizalom növelésére | Gondolatébresztő Magazinblog | 365letszikra.hu

Érezted már, hogy bizonyos szituációkban nincs önbizalmad? Nem tudod kihozni magadból azt, amiről úgy véled benned van? Valami akadály, valami gát nem engedi, hogy a legjobb éned felszínre törjön?

Nos a jó hír az, hogy a legtöbben már éreztük így magunkat, sőt, sokunk egész életében györtődik azon, hogy átlépje “önmagát”. Hogy ebben mi a jó? Hogy klassz kis közösséget alkotunk. És a további jó hír, hogy az önbizalomhiány egy akadály, amit saját magunk építünk saját magunk számára. Kvázi, ha akarjuk, akkor akár le is bonthatjuk.

A legelső, amit egy gyereknek meg kell tanítani, az nem a számtan és a geometria, hanem az, hogy legyen önmaga. Erős, derűs, önbizalommal teli ember, aki – bárhová vesse is a sorsa – megbízhat önmagában. (Müller Péter)

Miért növeljük az önbizalmat?

Innentől kedzve a történet már kicsit bonyolultabb, mert az önbizalom hiányának különböző szintjei vannak. Egy cikkben teljesen mélyre nem lehet lemenni, de vannak egészen apró praktikák, amelyekkel trenírozhatjuk magunkat.

Az első és legfontosabb szabály, hogy szeresd és tiszteld magad!

Ez megvan? Egyáltalán gondolkodtál már ezen? Tudsz magadra szeretettel gondolni? Van, amire büszke vagy magaddal kapcsolatban? Tudod, hogy jó vagy benne? Ha igen, akkor már az első lépés megvan, hiszen ha önmagadról pozitív képed van, az hihetetlenül sok területre kihat:

  • minden reggel jobb hangulatban indítod a napodat,
  • nyitottabb vagy magaddal és a világgal szemben,
  • valószínűleg kevésbé vagy egyáltalán nem vagy irigy másokra,
  • könnyen és szeretettel fogadod mások sikereit, örömeit,
  • jobban teljesíthetsz a munkahelyeden,
  • magabiztosabb vagy, könnyebben hozol döntéseket,
  • … és még sorolhatnánk, a lényeg, hogy az önbizalomnak rengeteg pozitív hatása van az életünkre.

Egyszerű feladat az önbizalom tunningolására

Bármilyen furcsa, mégis hajlamosak vagyunk ténylegesen alulértékelni magunkat, illetve sok esetben nem is fordítunk nagy figyelmet arra, hogy tiszteljük-e saját magunkat. Megfeledkezünk róla, nem vesszük számításba. Éppen ezért most itt egy rövid feladat, ami segíti trenírozni belső énedet, ha hirtelen nem jut eszedbe semmi pozitív önmagaddal kapcsolatban.

Nincs más feladatod, mit az itt található mondatokat fejezd be. Jó, ha hangosan, tükör előtt gyakorlod, mondod ki, mert sokkal nagyobb hatást tudsz elérni vele:

  • Büszke vagyok arra, hogy…
  • A legjobban azt szeretik bennem a barátaim…
  • A legjobban azt szeretik bennem a kollégáim….
  • Nagyon nagy sikerem volt, amikor…
  • Mindig kikérik a véleményemet akkor, amikor…
  • Tetszik magamon, amikor tükörbe nézek…

Tényleg csak néhány percet vesz igénybe, de az eredmény jelentős!


HA TE IS A DOBOZON KÍVÜL SZEMLÉLED A VILÁGOT, CSATLAKOZZ A FACEBOOK OLDALHOZ VAGY IRATKOZZ FEL AZ ÖTLETSZIKRÁKRA!

Forrás: Módszertani kézikönyv coachoknak és coachingszemlélető vezetőknek II., (Szerkesztette: Komócsin Laura, Manager Könyvkiadó, 2011.) Érzelmi intelligencia coaching (Neale, Spencer-Arnell, Wilson, Otker-Nodus Kiadó Kft. 2015.)

Ezeket olvastad már?