Tudod hogyan reklámozta magát pár éve a queensland-i turisztikai hivatal idegenforgalmuk fellendítésére? Egy merész és világra szóló marketingötlettel.
Nem bővítették a sor egy további „All inclusive” , „Gyönyörű helyen töltsön +1 ingyen éjszakát párjával” vagy „ Last minute, megéri befizetni” ajánlattal, ők stratégiát váltottak. De még milyet! Kiírtak egy álláspályázatot, ami megjelent az interneten, valamint a világ 60 országának napilapjaiban „The world’s best job!” vagyis „A világ legjobb állása!”címmel.
Az eredmények felülmúltak minden várakozást és az egész világot megmozgatták!
Kíváncsi vagy a hirdetésre és az azt követő hírverésre?
2009-et írtunk, ami igaz, hogy jó 8 éve volt, mégis azóta sem sikerült ehhez hasonló kampányt produkálni! 🙂
- Pozíció: fél évig a szigetek „gondnoka”, akinek feladata, hogy tevékenységével promótálja a szigeteket
- Helyszín: Nagy korallzátony, Queensland / Ausztrália
- Fizetés: 150.000 ausztrál dollár (23,028,636.56 HUF) 6 hónapos szerződéssel
- Feladatok: halak etetése, medence kitakarítása, posta összegyűjtése, blog írása
- Jelentkezés: bárki jelentkezhetett, a YouTube-ra kellett egy 1 perces videót feltölteni
Az eredmény számokban:
- 36.648 jelentkező 201 országból 610 órányi promóciós videót generálva,
- 56 nap alatt 6.849.504 egyedi látogató, 47.548.514 oldalletöltés
- A médiában szereplés több mint 100millió US $-t tett ki, míg a kampány összesen 1.2 millió US $-t.
- A Google találatok száma a „best job in the world island” kifejezésre 52.500.000 találatot ad, 231.355 blogbejegyzést és 4.360 hírcikket
- Az ausztrál korallzátony 30 hellyel rukkolt előre az idegenforgalmi ranglétrán
Vajon elérte volna az ausztrál idegenforgalmi bizottság ezt az eredményt a hagyományos, jól bevált utazási promóciókkal? Ők inkább „kinéztek a dobozból” és valami eltérővel és érdekessel próbálkoztak… és csak úgy szóródtak a szikrák. 🙂
[sgmb id=”2″]