Ha igazságtalanul bántak veled, így sújt le a közösség ereje!

Szerző: Szlafkai Éva

Mit tehetsz, ha igazságtalanul bántak veled egy cégnél, szolgáltatónál? A panaszkönyvnél és a pernél vannak sokkal hatékonyabb módszerek is. Például a közösségi média beizzasztása. Nem gondolnád, hogy milyen óriási ereje van! Akár csődbe is tudja vinni azt a céget, aki a kárt okozta neked. Hogyan? Ennek a zenésznek a példájából kiderül.

Előfordult már veled, hogy majd’ felrobbantál egy rossz szolgáltatás vagy igazságtalanság miatt, tehetetlennek és csalódottnak érezted magad? Netán igazságtalanul büntetett meg a parkolóőr? Nem vették figyelembe a panaszodat a hotel recepcióján? Órákig kapcsolgattak ide-oda a telefonos ügyfélszolgálaton és nem segítettek? Pont belefutottál 60-nal egy radarba, ám a 100-zal hajtó sofőr épp elkerülte a rendőrt?  Elveszett vagy sérült a poggyászod az utazás során és alig foglalkoztak veled? Dave Caroll zenésszel utóbbi történt, és nem is akárhogyan állt bosszút. A közösségi médiához fordult és nem úszta meg a vállalat.

A United Airlines megszivatta, majd megszívta

Dave Caroll a Sons Of Maxwell zenekar gitárosa. Nem világhírűek, de klasszul és becsületesen megélnek a zenélésből. Épp az egyik fellépésükre tartottak Nebraskába egy chicagói csatlakozással. Mivel a gitárok jóval nagyobbak a kézipoggyásznál, egyértelmű, hogy fel kellett adni ezeket az értékes hangszereket a csomagtérbe.

Épp szálltak le a gépről a csatlakozáshoz, amikor arra lettek figyelmesek, hogy a rakodók durván dobálják a gitárokat. Dave kétségbeesve figyelte, ahogy a drága, nagy becsben tartott hangszereikkel milyen brutálisan hanyagul bántak. Már a lelki szemei előtt lebegett, hogy biztosan megsérültek. Gyorsan odaszáguldott egy stewardesshez, hogy azonnal csináljanak valamit, de nem érkezett segítő válasz, mondván, hogy ez nem az ő hatáskörük és továbbpasszolták Dave-et az egyik vezetőhöz. Ő pedig továbbirányította a célállomás repterének check-in munkatársához. A gép éjfél után landolt Nebraskában, ám a kihalt reptéren már senki nem volt, akinek panaszkodhatott volna.

Odament hát a poggyászkiadóhoz és felnyitotta a gitártokot. Ekkor jött a döbbenet.

Az egy millió forintnál is többet érő gitárja ripityára törött.

És kezdetét vette a litánia…

Az ezt követő 9 hónapot azzal töltötte, hogy kompenzációt kér a United Airlines-tól, ám nem sikerült jól alkudoznia. Kárigényt adott le, amelyben javítást kért, ám elutasították, többek között azért, mert Dave kifutott a leszállás után 24 órás kártérítési igény bejelentésének határidejéből. Ez egyébként rajta volt a repülőjegy apró betűs részében, de hát ki figyeli, ugye. Mások pedig nem szóltak.

united-breaks-guitars_ http://www.johnsadowsky.com

Forrás: www.johnsadowsky.com

Dave totál kiborult az igazságtalan bánásmódtól és mint minden valamirevaló zenész, dalban vezette le a feszkót és mondta el bánatát. A klipet kiposztolta a Youtube-ra „United Breaks Guitar” vagyis a „United összetöri a gitárokat” címmel.

Ez a videóklip 4 nap alatt 1,3 milliós nézettséget ért el. 10 nappal később már 3 millióan látták és 14000 kommentet kapott.  2009-ben a Time magazin ezt a klipet az év legvirálisabb videója közé sorolta.

A közösség ereje lesújt: 180 millió dollár veszteség pár nap alatt

Képzeljétek, mi történt! A légitársaság azonnal megérezte a videoklip sikerét, méghozzá elég negatívan. A cég tőzsdei értéke pár nappal a videó közzététele után 10%-ot, vagyis 180 millió dollárt esett. Utólag pedig már hiába próbált jótékonykodni, például 3000 dollárt adományozni az egyik zenei alapnak, az iparági elemzők szerint az eset miatt maradandó veszteséget szenvedett. Az esetet 2009-ben a média is felkapta. Azóta több mint 17 millióan látták a klippet és könyv is született az incidensből.

Veled történt hasonló eset, amikor a közösségi médiához fordultál a panaszod megosztásával? És mi történt? Ha igen, írd meg a kommentfalon, hadd lássunk módszereket! Én például írtam már cikket egy kellemetlen esetről.

Leadfotó: pixabay.com

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!


TÉGED IS HAJT A KÍVÁNCSI TUDÁSVÁGY? KÖVESD A SZIKRÁKAT A TÖBB EZER KÍVÁNCSI, SZIPORKÁZÓ OLVASÓVAL EGYÜTT: SZIKRAMAIL, FACEBOOK, INSTAGRAM.

Ezeket olvastad már?