5 perces test-megfigyelés gyakorlat. Csökkenti a haragot és a frusztrációt

Szerző: Marczinkó Ágnes
5 perces test megfigyelés gyakorlat. Csökkenti a haragot és a frusztrációt | 365letszikra

A tudósok bebizonyították, hogy a tested megfigyelése számos előnnyel járó mindfulness technika. Ha a fizikai testedben érzel valamit és nem tudod beazonosítani, akkor az előbbi módszer enyhítheti ezt tünetet. Emellett csökkenti a haragot, aggodalmat és frusztrációt.

Először is tisztázni szeretném, hogy aki még soha nem csinált ilyet, az kicsit furcsának és szükségtelenek érezheti. Mindegy mit gondolsz most: ha nincs erre időd, akkor nem fog segíteni és butának érezheted magadat – de söpörd félre egy pillanatra az aggodalmaidat most. Csak 10 percre lesz szükséges és ennyi időt biztos vagyok benne, hogy tudsz szánni magadra.

A tudósok szerint a tested megfigyelése jó hatással van rád

A tudósok bebizonyították, hogy a tested megfigyelése számos előnnyel járó mindfulness technika. Ha a fizikai testedben érzel valamit és nem tudod beazonosítani, akkor az előbbi módszer enyhítheti ezt tünetet. Emellett csökkenti a haragot, aggodalmat és frusztrációt. A klinikai kísérleteken kimutatták, hogy akik krónikus fájdalomba szenvedőnél komoly enyhülések mutatkoztak a folyamatos alkalmazás mellett. A testük megfigyelése segít a dohányosoknak a sóvárgás csökkentésében és elvonási tünetek előbbi megszűnésében. A test és az elme együtt határtalan lehet.

Mire számíthatsz a gyakorlattól?

A jóga órák relaxációs részének szinten állandó része a tested megfigyelése, de más körülmények között is lehet használni.

Milyen gyakran állsz meg és figyeled meg az egyes testrészeidet?

Ha megtennéd, akkor megértenéd, hogy hol vannak feszültség zónáid, amelyek komoly elakadásokat hordozhatnak az életedben. Ez csupán információ és tudatosság.

Az alábbi gyakorlat fegyelmet és figyelmet követel tőled. Érezhetsz véletlenszerű fura dolgokat, de próbáld meg nem címkékkel illetni ezeket. Jegyezd fel és engedd el mindet! Néhány zajt kelt, más érzések ellazítanak és vannak, amelyek elálmosítják az elméd tavát. Fontos, hogy nincs jó vagy rossz eredmény!

Test megfigyelés technika – csak 5 perc

  1. Ülj le egy kényelmes pózba a földre (törökülés, sarokülés) vagy egy székre, ahol is a következő 5-10 percben mozdulatlan tudsz lenni.
  2. Vidd a figyelmedet a fejtetőre!
  3. Lazítsad el szem körüli izmokat!
  4. Puha az áll és a száj körüli izmok!
  5. Engedd el lazulni a torok és nyelőcső területét!
  6. Anélkül, hogy változtatnál a légzéseden, figyelmed a mostani állapotát.
  7. Engedd el a feszültséget a vállakból, alkar és felkarból. Érezd, ahogy természetes módon behajlanak az ujjaid.
  8. Vidd a figyelmedet a bordák és has területére!
  9. Lazítsad el a has és a törzs hátsó részét. Figyelmed meg ezután, hogy könnyebbé vált-e a légzésed? Tényleg csak a légzésed áramlása mozgatja a köldök alatti területet?
  10. Engedd el a feszültséget a farizmaidból és a térd izmaiból. tudatosítsad, hogy ez a terület egésznap megfeszül, hogy támogassa az ülést. Majd engedd el ezt is!
  11. Vidd a figyelmedet a térdeidre, a sípcsontjaidra és a bokádra!
  12. Végül, lazítsd el a talpakat és az egész lábat!
  13. Vegyél pár mély lélegzetet és figyeld, ahogy a köldök területe emelkedik és süllyed!

A feladat utáni tennivalód

Szánj még 5 percet arra, hogy visszatérj a valóságba és írd le az utazást. Hiszem, hogy test értelmes és emlékezni tud. A tested folyamatosan próbál kommunikálni veled, ahhoz hogy meghalld, muszáj néha elcsendesedni. Írd le a válaszokat a következő kérdésekre:

  • Mit éreztél?
  • Hol éreztél feszültséget?
  • Mennyire volt egyenletes a légzésed?
  • Képes voltál, ítélet nélkül figyelni a testedre?
  • Milyen gondolatok voltak a fejedbe közben?
  • Hogyan érezted magadat előtte és utána?
  • Végig tudtál koncentrálni vagy elkalandoztál párszor?

Próbáld ki a gyakorlatot, akár most azonnal. 🙂

Leadfotó: lifereadyphysio.com.au

[sgmb id=”2″]


HA TE IS A DOBOZON KÍVÜL SZEMLÉLED A VILÁGOT, KÖVESD A SZIKRÁKAT! IRATKOZZ FEL A SZIKRAMAILRE VALAMINT CSATLAKOZZ A FACEBOOK ÉS AZ INSTAGRAM OLDALUNKHOZ!

Ezeket olvastad már?