A Cayeux legenda egy vak koldusról szól, akinek bejött a marketing

Szerző: Szlafkai Éva

Anno az egyik kedvenc könyvem Sas István Reklámpszichológia c. könyve volt, ami egy szuper bejegyzéssel kezdődött, és ami igen jól megfogalmazta a marketing lényegét, az emberekre ható varázsát. Ezért is szerettem bele a marketingkommunikációba. A marketingbe, mint az értékesítés művészetébe, és a kommunikációba, ami összeköt az emberekkel, a viselkedést befolyásoló kommunikációs impulzusok erejébe, a mögöttes okokba, az emberek döntéseit befolyásoló folyamatokba.

Leírom ezt a sztorit, ha még nem ismernétek.

A Cayeux legenda egy vak koldusról szól,

akinek a tábláján egy arra sétáló üzletember megváltoztatta a szavakat és ennek hatására egyből ömlöttek az adakozások a kalapba. Kíváncsi vagy, mi volt ez a mondat?

A Central Parkban ül egy vak koldus. A nyakában tábla: Vak vagyok. Adakozzatok!

Egy napon megszólal egy idegen hang:
– Jóember, mennyit keres maga ezzel a táblával?
– Naponta nyolc-tíz dollárt szedek vele össze, Uram – feleli a koldus.
– Kössünk szerződést – mondja az idegen -, én megfordítom a táblát és ráírok valamit. Maga pedig a gyermekei életére megesküszik, hogy senkivel sem olvastatja el. De egy hét múlva megint eljövök és én magam olvasom fel magának.
A koldus beleegyezik. Egy hét múlva megint megszólal az idegen hang:
– Itt vagyok, eljöttem ahogy ígértem.
– Uram, ön mágus, ön varázsló – lelkendezik a koldus. Tudja, most mennyit keresek egy nap? Ötven, néha hetven dollár is összejön. De megtartottam az ígéretem, nem kérdeztem senkit, mit írt a táblára. De kérem, most már árulja el. És akkor az idegen így szól:
– Az áll rajta, hogy

Jön a tavasz – és én nem láthatom…

Tetszett? Oszd meg másokkal is! 😉

Leadfotó: pexels.com

TÉGED IS HAJT A KÍVÁNCSI TUDÁSVÁGY? KÖVESD A SZIKRÁKAT A TÖBB EZER FEJLŐDNI VÁGYÓ, KREATÍV NÉZŐPONTRA NYITOTT OLVASÓVAL EGYÜTT: SZIKRAMAILFACEBOOKINSTAGRAM

Ezeket olvastad már?