Ahol a küldetés és a design faszán egymásra talált! – a DekoRatio stúdiójában jártam

Szerző: Szlafkai Éva
Ahol a küldetés és a design faszán egymásra talált! - a DekoRatio stúdiójában jártam. | dekoratio_365letszikra_1170x1170

Van egy hely, ahova ha belépsz, mintha egy másik dimenzióba kerülnél. Egy kreatív ötletekkel, és tudatos megoldásokkal teli labirintusba, ahol az emberek flow-ban dolgoznak. A DekoRatio nagyon izgalmas és kreatív stúdiójában jártam. Bemutatom Nektek is!

A DekoRation egy branding és design stúdió, akiknek a területén nem igazán akad ma versenytársa Magyarországon. Szakmai igényességben inkább a reklámügynökségekre hajaz, de náluk sokkal rugalmasabbak és komplexebb, valamint budgetbarátibb szolgáltatást nyújtanak. Az igényes KKV célcsoportra lőnek, akik nemzetközi színvonalú megjelenést, biztos alapokon nyugvó stratégiát és tudatos brandet szeretnének maguknak.

2015-től már Londonban is megvetette a lábát a DekoRatio. Az a céljuk, hogy a magyar designt ismertté tegyék világszerte, és izgalmas külföldi munkákhoz segítsék a tehetséges magyar tervezőket és persze jó lenne, ha Budapestre egy új kreatív központként tekintenének az egész világban. Legyen így!

Inspiráló misszó

A DekoRatio misszója nagyon mai, inspiráló és előre mutató:

Olyan világot szeretnénk, ahol a magyar cégekre mint modern, dinamikus és ikonikus cégekre tekintenek. Az ehhez vezető úton segítjük és inspiráljuk az ambiciózus magyar cégeket, hogy a kifinomult és átgondolt márkastratégiájuk mellett nemzetközi színvonalú megjelenésük is legyen a fizikai és a digitális térben egyaránt.

Egyébként rá is fér sok KKV-ra, hogy kifinomultabb, átgondoltabb stratégiája legyen, és brandben gondolkodjon, ne letölthető csalianyagból szűrés nélkül megvalósított praktikákban. Mert sok helyen még ez a helyzet, és persze ott van a másik oldal, ahol az igény és igényesség mellé jó esetben budget is társul. De most nem ezt a helyzetet szeretném boncolgatni, hanem bemutatni, milyen orbitálisan inspiráló és kreatív környezetben dolgoznak a DekoRatio munkatársai. A körbevezetésben és a sztorizásban Sebestyén Tamás, a DekoRatio PR-osa volt a segítségemre.

dekoratio_design_iroda-365letszikra

De a képek előtt muszáj bedobnom az alapelveiket is, mert engem ez győzött meg a design után:

  1. Design mindenek felett. Mi egy designközpontú cég vagyunk, mert hiszünk abban, hogy a szépség a legalapvetőbb emberi érzésekre képes hatni.
  2. Csak profin. A hatékonynak tűnő, majdnem-olyan-jó megoldások az ellenségeink.
  3. Igényesen vagy sehogy. Utáljuk a gagyit!
  4. Legyünk jobbak. Ezt várjuk el magunktól, és erre szeretnénk inspirálni mindenki mást is.

Ámen, Kremmer Péter, aki a DekoRatio alapítója, formálója és brand stratégája.

A jó designok, a fasza brandek és a jól elmondott sztorik éltetnek – mondja Péter.

Lássuk hát, mit ért ez alatt.

Design és kreatív megoldások a köbön. Körbejártam az irodát!

A hely patent vizuáljáért Kiss Miklós népszerű designer felel, akit sokaknak nem kell bemutatni. De ha másról nem, a kreatív lánykéréséről már biztos többen hallottatok.

Belépsz az irodába, ahol kedves recepciósok mosolyognak a trendin berendezett előtérben, és egyből egy üvegfalú tárgyalót is látunk, ahol egy óriás villanykörte uralja a mennyezetet. <3 Hazaérkeztem. 😀

dekoratio_design_iroda-365letszikra

A könyvespolcokon szakkönyvek, többek között Seth Godin különc marketingguru bölcsességei, a falakon pedig játékos megoldások, és rejtett üzenetek szerte-szét. Falfirkák, szójátékok, kontrasztos megoldások, tipográfiás vizuálok, és magvas gondolatok más-más köntösben.

Minden iroda és minden tér más hangulatú, de minden a kreatív alkotásról szól.

Kattintgattam, valamint kaptam profi fotókat is, néhányat megosztok. Az irodákban egyébként lelkes munka folyt, de maradok a steril, viszont annál profibb képeknél, az általam készítettek elbújhatnak ezek mellett, így nem tettem fel. Na jó, egy szelfit mégis. 🙂

Lorem ipsum, a kamulatin dekorszöveg

Az én kedvencem a lorem ipsumos tárgyaló, amely le sem tagadhatná, hogy az itt üzletet kötő emberek profi kreatív munkát fognak végezni. Üvölt a helyről, hogy valamit nagyon tudnak! A „lorem ipsum” kifejezés egyébként egy latint utánzó összefüggő szöveg, amelyet például kiadványszerkesztők, webdesignerek használnak a tartalom megelőlegezésére, vagyis a betűtípusok, a tipográfia és az elrendezés bemutatására.

A DekoRatio irodája egyébként egy gangos ház alsó emeletét szinte teljes egészében elfoglalja, és több részre osztja. Többek között van saját digitális nyomdájuk, tehát a kivitelezés is házon belül működik. Foglalkoznak arculattervezéssel, bolti dekorációval, kiadványokkal, weboldalakkal, és még számos kreatív projekttel.

dekoratio_design_iroda-365letszikra_kep3

Tudásanyag kreatív formában

Tudod, hogy mi történik, amikor megérkezik hozzájuk egy ügyfél?

Kap egy nagyon kis dögös tudásanyagot, amely a csapatnak segít megérteni az ügyféligényeket (az alapoktól), és az ügyfélnek is segít tudatosabban átgondolni a céljait. Ezt a marketing és pszichológiai alapokon nyugvó infografikás elemekkel tarkított füzetecskét simán könyvesboltban is árulhatnák, olyan hasznos, érthető, gondolatébresztő és designos. Nem véletlenül nevezték a Media Design Award-ra. Drukkolok!

dekoratio_brand-fuzet-365letszikra

Emlékszel az első pillanatra, amikor rájöttél, hogy saját céget akarsz?

Ezzel a kérdéssel nyit a kis füzet, amit tovább fokoz a folytatás. Érzelmeket csal elő, átgondolásra késztet és mindezt nagyon dizájnos formában és laza stílusban. Néhány kérdést bedobok:

  • Tudod, hogy kik a vevőid, mi motiválja őket, milyen problémáik vannak…?
  • Mi az, ami kiemelkedővé tesz a vevőid szemében?
  • Olyan kategóriában helyezted magad/céged, amit az emberek értenek?
  • Mi most a vevőid legelső gondolata rólad? És mit szeretnél, hogy mi jusson eszükbe rólad?
  • Milyen problémát old meg a terméked?
  • Miért vásárolnak tőled?

Összesen 7 fő kérdésen (azon belül pedig több mellék kérdésen) kell átlavíroznia magát az ügyfélnek és sok esetben már a felénél elakadnak. Nem azért, mert bonyolult lenne a kérdés, hanem mert sokan nem igazán gondolják végig az alapokat, vagy éppen nem ismerik a vásárlójukat. Szemnyitogatónak is nevezhetném a füzetet.

A DekoRatio csapata azért tartja fontosnak ezt az anyagot a Discovery Session-ön előhozni (ez első találkozó, ahol átbeszélik a kérdéseket), mert csak ezen infók birtokában tudnak olyan megjelenést tervezni, amely nem csak szép lesz, hanem összhangban lesz a célokkal és tudatos koncepcióra épül.

A fogalmazási stílus hozzám nagyon közel áll, mert laza, mégis hiteles és érdekes információkon nyugszik, valamint relevánsan üzleti szemléletű.
Idézek: „Attól függően, hogy a vevőid mit gondolnak az áraidról – drágának, elfogadhatónak vagy olcsónak tartják – vagy a kapott szolgáltatásról – gagyinak, okénak vagy faszának ítélik meg  a kapott dolgot – a következő képek alakulhatnak ki rólad…”.

Persze nem csak ilyen dumákkal van tele a füzet, ez egy kiragadott példa, de hozzám közelebb hozza a céget, mert mer saját maga lenni és nem feszengeni. Én is ebben a szellemben működöm.

Itt az idő, hogy jobb legyél!

Így hangzik a szlogen, amely számos helyen visszaköszön a dizájnban. Ezzel az üzenettel zárom a cikket is.

Ha füzetkét, vagy még inkább egy igényes brandet szeretnél építeni a cégednek, netán égsz a vágytól, hogy ilyen környezetben dolgozz, akár csak a HUB-jukban, mint szabadúszó tervező, látogass el hozzájuk! Segítenek, mert nem csak jófejek, de vérprofik is!  🙂

http://www.dekoratio.hu

Tetszett a cikk? Juttasd el máshoz is!

[sgmb id=”2″]


HA TÉGED IS HAJT A KÍVÁNCSI TUDÁSVÁGY, KÖVESD A SZIKRÁKAT! IRATKOZZ FEL A SZIKRAMAILRE VALAMINT CSATLAKOZZ A FACEBOOK ÉS AZ INSTAGRAM OLDALUNKHOZ!

Ezeket olvastad már?