Jól szervezett embernek nem születni kell, hanem azzá válni. Ráadásul ezek a rendszerek, amiket ők felépítettek és sikeresen használnak lassan szokássá válik. Egy sikerszokássá. Ha kíváncsi vagy, mit tanulhatsz tőlük, mutatok 7 szokást, amit akár Te is elsajátíthatsz.
1. A jól szervezett emberek felkutatják az eszközöket
Felhasználnak minden olyan eszközt, amely segítheti jól szervezetté tenni a napjukat legyen az akár egy konyhai időzítő, egy applikáció, vagy határidőnapló. A napi/heti/havi fontosabb feladatokat kisebb etapokra bontva teljesítik és gyakran iktatnak be olyan kis frissítő szüneteket, amikor nem munkával foglalkoznak.
2. A jól szervezett emberek sorrendet állítanak fel
Ahelyett, hogy számtalan kötelezettségvállalást tennének és rengeteg kis ötlettel állnának elő, ők priorizálnak. Mindig tudják, hogy mik azok a dolgok, amelyek a legfontosabbak a cél érdekében, amit el akarnak érni és ezeket a dolgokat minden nap szem előtt tartják. Nem mennek bele felesleges körökbe, mindig tudják, hogy mit és mikor kell tenniük. Tervük van, aminek állomásai, és ehhez tartják magukat.
3. A jól szervezett embereknek kevés feladatuk van
Oké, itt elvéreztem! 🙂 Attól jól szervezettek, hogy kézben tudják tartani a dolgokat és nem viszik túlzásba a tevékenységeket, a lényegre fókuszálnak. Tisztában vannak a képességeikkel és a szakmai kompetenciáikkal és ahhoz tartják magukat.
4. A jól szervezett emberek egyszerű megoldásokat választanak
Ha túl komplex a rendszer, akkor valamit ki kell belőle szedni. A jól szervezett emberek olyan egyszerű eszközöket választanak, amelyekkel könnyebb a munka.
5. A jól szervezett emberek karbantartanak
Hogy ne nőjenek a fejükre a feladatok, szükséges a rendszeres karbantartás: email szelektálás, nem használt infók kiszűrése, nem fontos feladatok kiiktatása stb. Nem hagyják, hogy a nem fontos apróságok eltereljék a figyelmet és összeadódva időrablók legyenek. Inkább gyakran szánnak időt arra, hogy szelektáljanak.
6. A jól szervezett emberek rendszeresen tisztogatnak
Vannak olyan feladatok, teendők, amelyek egy idő után elvesztik a jelentőségüket egy-egy cél eléréséhez vezető projektben. Ilyenkor nem görgetik tovább, hanem iktatják, vagyis tovább lépnek. Fontos számukra, hogy rendszeresen felülvizsgálják a fontos a feladatokat és melyek azok, amelyek már nem szolgálják a cél elérését.
7. A jól szervezett emberek a jövőbe látnak
Ez annyit tesz, hogy mindig figyelembe veszik a jövőbeli énjük reakcióját a jelenbeli választásukra. Minden feladatnál belegondolnak, hogy amennyiben ezt elvégzik és nem elhalasztják, akkor a jövőben biztos elégedettebbek lesznek, ami motiválja őket. Mondjuk ez tényleg igen hasznos pont…!
Ha legalább egyet kipróbálsz ezek közül a tanácsok közül, és akár szokásoddá is válik, már óriási lépést tettél egy sikeresebb idő- és feladatkezelés elsajátításához.
A Fast Company blog oldalán jelent meg ez az angol nyelvű cikk, amelyet Stephanie Vozza írt. A hölgy nagyon otthon van az időmanagement témakörben, ráadásul a cikk összeállításában segítséget nyújtott neki számos, szervező céget vezető üzletember is.
Leadfotó: whimn.com.au
[sgmb id=”2″]