Hogyan találd meg a miérted? Próbáld ezzel a 3 lépéssel!

Szerző: Szlafkai Éva
Találd meg a miérted! Szikra magazinblog

Az emberek nem a szolgáltatásodat vagy a termékedet veszik meg, hanem azt a sztorit,  amiért az egészet csinálod. Hiszen ez hatja át az egészet és ez a te hajtóerőd is. Miért tolnád akkor mások arcába a „Mit csinálok?” kérdésre a választ, ha igazából a lényeg, az esszencia, a varázs a „Miért csinálom?” kérdésen van. Csak úgy végezhetjük lelkesen a feladatainkat, vezethetjük a csapatunkat, a cégünket, ha megtaláljuk és megértjük a tevékenységünk célját. Megmutatom, hogyan tudod megfogalmazni. Találd meg a miérted!

Énmárka workshopon vagy egyéni konzultációkon szokott felmerülni a belső hajtóerők kérdése, vagyis annak a tisztázása, hogy az illető hogyan tudja önazonosan kommunikálni azt, amiben hisz. Ehhez az első lépés (vagyis igazából elég sok lépés), hogy tisztázza, miért csinálja az egészet. Miért kel fel reggel és megy be az irodába, miért foglalkozik pont azzal a területtel, mi az egésszel a célja, miért érzi magát elkötelezettnek stb.?

Ha erre a kérdésre tudsz felelni, akkor hosszú távon megvan a válaszod egy csomó kérdésre, és ennek megfelelően fogsz tudni dönteni az életed válaszútjainál.

Miért fontos, hogy tisztázd a miérted?

Ha megvan a válaszod, akkor tekints rá egy kirakós darabjaként, amelyről láthatod, hogy hova passzol és hova nem. Láthatod, hogy a döntésedhez illeszkedik-e (Bevállaljam ezt a projektet, jó út lesz?) és mások is láthatják, hogy passzolsz-e az ő elképzelésükbe (Vajon ez az ember illik a csapatunkba?).

Kvázi a küldetésnyilatkozatunkat fogalmazzuk meg, amely mélyebb és érthetőbb célt ad a cselekvéseinknek.

Ha tudjuk, majd meg is tudjuk fogalmazni, sőt egységesen kommunikálni is tudjuk a miértünket, vagyis azt, amiben hiszünk, akkor nemcsak a saját döntéseinket könnyítjük meg, hanem mások könnyebben tudnak csatlakozni hozzánk, azonosulni velünk. Ezek a mások lehetnek ügyfelek, állásinterjút vezető HR-esek, tanárok, a párunk, a főnökünk stb.

Egyébként is csak akkor lehetünk hitelesek, ha a munkánkat a képességeinknek megfelelően és értékrendünkhöz hűen végezzük.

Simon Sinek aranyköre

Biztosan ismered Simon Sinek aranykör-módszerét, ha nem, itt találsz róla videót. A lényeg, hogy rajzolj fel egymásba három kört, és belülről kifele lásd el a következő kérdésekkel: „Miért?”, „Hogyan?”, „Mit?”. Ezután belülről kifele haladva válaszold is meg. A lényeg, hogy eljuss a magodhoz.

Megmutatom az enyémet. 🙂

küldetésnyilatkozat Szikra magazinblog

Ez alapján rajzold fel te is a sajátodat.

Hogyan találd meg a miérted 3 lépésben?

1.Elemezd az emlékeidet és a példaképeidet!

Ha visszatekintesz a múltadra, és számba veszed a téged ért élményeket, fontosabb eseményeket és belegondolsz, hogy miért nézel fel azokra az emberekre, akikre, akkor mintázatokat fogsz kapni. Ahhoz, hogy ezt a mintázatot meglásd, bizony magadba kell szállni, át kell tekintened az élettörténetedet. Segítek, mire figyelj. Ezekre a kérdésekre add meg a választ egy papír és egy toll segítségével.

  • Melyik 5 esemény volt leginkább hatással az életedre és miért?
  • Sorolj fel 20 embert, akik hatással voltak, vannak rád! Ez lehet valamelyik rokonod, ismerősöd, barátod, kedvenc színész, zenész, tanár, író, tudós stb.

2. Azonosítsd a visszatérő témáidat, értékeld a leírtakat!

Ha ezt mind összeírtad, akkor jöhet az elemzés.

  • Az 5 életesemény mellé bontsd ki, hogy mely területünkön lévő tehetségedet, adottságodat használtad és melyik használatát élvezted a legjobban. Majd sorold fel egy másik listába azt a 5 dolgot, amihez úgy gondolod, hogy tehetséged van. Van összefüggés a kettő lista között?
  • A 20 személy mellé írd oda, hogy miért csodálod őket, miért vannak rád hatással? Azonosítsd be ezeket a tulajdonságokat. Ezek közül a tulajdonságok közül melyik 5 tér vissza leginkább? Nem baj, ha nem ugyanúgy fogalmaztad meg, akkor is lásd meg a mintát. Sorold fel ezt az 5 dolgot, hiszen ez lesz a te értékrendszered.

3. Dolgozd ki a miért-nyilatkozatodat!

Ahhoz, hogy ezt meg tudd fogalmazni, szükséged lesz az előző két lépés során leírtakra. Nézd át, és gondolkodj el róla! Mielőtt leírod a nyilatkozatodat, nyugodtan menj el sétálni, sportolni, foglalkozz mással, hogy megérjenek azok a gondolatok.

Ami fontos a nyilatkozatodhoz: legyen egyszerű, könnyen érthető, ne legyen több 1 mondatnál. A mondat nagyjából így épüljön fel:

EZT TESZEM……………………………….. AZÉRT, HOGY …………………………………………

Ha megvagy, teszteld a mondatodat másokon! Mondd el a kollégáknak, ismerősöknek, barátoknak, a családnak és az ő visszajelzéseik által finomítsd!

Nagyon örülnék, ha megosztanád te is a nyilatkozatodat, én pedig még egy dologba segítek neked. INNEN LETÖLTHETED a sablont, amiben elkészítheted a saját aranykörödet és megfogalmazhatod a küldetésnyilatkozatodat! Nyomtasd ki és tedd szem elé, hogy mindig lásd! 🙂

Ha még mélyebben elmerülnél a témában, ajánlom Simon Sinek: Találd meg a miérted! c. könyvét vagy a Személyes márkaépítés alapok online kurzust.


TÉGED IS HAJT A KÍVÁNCSI TUDÁSVÁGY? KÖVESD A SZIKRÁKAT A TÖBB EZER KÍVÁNCSI, SZIPORKÁZÓ OLVASÓVAL EGYÜTT: SZIKRAMAILFACEBOOKINSTAGRAM.

Ezeket olvastad már?