Még soha nem meditáltál? Kezdd most és így!

Szerző: Marczinkó Ágnes
Meditálni kezdő lépésként

Rengeteg cikket találhatsz a neten a meditáció témaköréről, amelyek segítenek, hogy elindulj ezen az úton. Ezek amennyire lehetséges próbálnak segíteni a témában, de van egy nagyon egyszerű trükk, ami sokat tud lökni rajtad és nem nagyon szokták ezt említeni. Marczinkó Ági írása

Kezd egy apró lépéssel

Mi számít kicsinek? 1 vagy 2 perc naponta, amit erre szánsz.

Valami új elkezdése mindig nehéz és kemény. Még nehezebb, ha valami olyan dolgot szeretnél csinálni, amit egyáltalán nem ismersz, és aki már tapasztalt a dologban ő kicsit titokzatosan és ködösen írja le az élményeit. Ez könnyen ahhoz vezethet, hogy elbátortalanodsz a folytatással kapcsolatban.

Miért nem beszélünk erről a dologról szélesebb körben?

Ez annak a mellékhatása, hogy a nagyon sok tudással rendelkező guru, akik taníthatnának, már távol kerültek a kezdeti lépésektől és alig emlékeznek arra, hogy milyen érzés is volt először leülni.

Természetesen, segíteni tudnak az alapok elsajátításában, mint például, hogy ülj, milyen környezetet alakíts ki magadnak, hogy kezdd el és fejezd be és még folytathatnám a listát. Mi akkor a probléma? Nem tudják, hogy milyen kezdőnek lenni.

Javaslom, hogy 10 perccel kezd és ne pedig egy órával (rengeteg technika van és érdemes egyet kiválasztani, majd fokozatosan hozzáadni 1-1-et), mivel könnyen frusztrálttá, csalódottá, túlterhelté válhatsz és fel fogod adni azzal az indokkal, hogy „ez nem nekem való”, ami messze van az igazságtól. Csak rossz gyakorlatokat választottál vagy más elvárásaid voltak, mint amit kaptál.

Rövid ideig tartó üléssel kezdődik minden, miközben beismered magadnak, hogy az apró lépések a legokosabb dolog ebben az esetben és próbáld meg élvezni ezt.

További tippek, amelyek segíthetnek meditálni:

  • Tedd napi szokásoddá a meditációt. Az elején inkább rövid ideig tartson és fokozatosan növeld a hosszát mindennap egy kicsivel, így nem lesz nehéz beilleszteni a mindennapjaidba. Még akkor is, ha az elején nehéznek érzed, a rendszeresség egyre jobban át tud majd segíteni a mély pontokon.
  • Mindennap ugyanabban az időpontban és helyen végezd a meditációt. A tudatod szereti a változatosságot, de napi szinten ismétlődő cselekvéseidből lesznek a szokásaid. Két leggyakrabban választott időpont: reggel egyből ébredés után vagy egyenesen azelőtt mielőtt kilépsz az ajtón és elmész munkába. Én az előbbit választottam, de próbáld ki neked melyik lesz jobb.
  • Kicsi lépésekben növeld a meditációra fordított időt. Ha az első héten két percet ültél, akkor a következőn kísérletezz a 4 perces rutinnal.

A legfontosabb dolgot jegyezd meg: kezd el kicsiben.

Vagyis, ha ezelőtt még soha nem meditáltál, akkor próbáld ki most. Találj egy csendes helyet, ahol kényelmesen le tudsz ülni, hunyd le a szemedet, fókuszálj a légzésedre a következő két percben.

Évi megjegyzés: Én a “8 perces meditáció” című könyvet hívtam segítségül, amikor a meditációval ismerkedtem. Szerintem nagyon hasznos és csak napi 8 perc. 


HA TE IS A DOBOZON KÍVÜL SZEMLÉLED A VILÁGOT, KÖVESD A SZIKRÁKAT! CSATLAKOZZ A FACEBOOK ÉS AZ INSTAGRAM OLDALUNKHOZ!

Ezeket olvastad már?