6 tényező, ami segít emlékezetes hatással lenni másokra

Szerző: Szlafkai Éva
6 tényező, ami segít emlékezetes hatással lenni másokra

Ha igazán hatásgyakorló előadó szeretnél lenni, akkor bátran használd a cikkben felsorolt kulcstulajdonságokat, hogy emlékezetesebb legyen a mondanivalód a hallgatóságnak.

Hatással lenni kiváltság.  És ahhoz, hogy az elképzeléseidet megfelelően tudd tálalni, néhány fontos dologra érdemes odafigyelni. Akkor is hasznos lehet neked ezt a bejegyzés, hogyha gyakran prezentálsz (sima meetingeken vagy nagyobb plénum előtt), illetve ha meg szeretnél győzni valakit (főnököd, párod, csoportot) egy ötletedről.

Mutatok néhány módszert a hatásos előadásmódhoz!

Garr Reynold preZENtáció című könyvében nagyon szemléletesen és élményszámba menően foglalja össze a jó előadás tulajdonságait, és úgy gondolom, hogy az az analógia simán ráhúzható az ötletteremtési vagy bármilyen meggyőzési folyamatra is. A jó prezentációhoz vezető út pont ugyanolyan, mint egy ötlet/elképzelés “eladása.”

Íme a 6 tényező, amelytől az emlékezetes lesz az ötlet/prezentáció/tárgyalás/meggyőzés

1. Egyszerű

CÉL:  sallangmentesség
Mi a kulcsüzenet? Mi a lényege? És ez miért (lehet) fontos a hallgatóknak/olvasóknak? Ha ezzel a lépéssel kezded a saját munkádat, vagyis már a meggyőzés gondolatakor ezeket a kérdéseket tisztázod, akkor hasznos időt takarítasz meg magadnak, hogy ne kerülj később tévútra. Szóval már az elején tisztázd, miről fogsz beszélni!

2. Váratlan

CÉL: a kíváncsiság felkeltése és megtartása
Ráébreszteni a hallgatóságot, hogy valamit nem tudnak és hogy a Te előadásod/mondandód kitűnő alkalom ennek a tudásnak a megszerzésére, vagyis a hiány pótlására, új, izgalmas dolgok tanulására.

3. Konkrét

CÉL: a megértés elősegítése
Használj példákat, hasonlatokat, szólásokat a homályos fogalmak magyarázására. Ha túl sok szakszó vagy bonyolult kifejezést használsz, akkor mindig tedd köznapivá, és mindenki számára szemléletessé a példákkal. Ráadásul egy jó példa inkább emlékezetes marad, mint egy sokszor zavaros fogalom. Erre remek módszer az is, hogy elnevezed az ötleteidet és utána fűzöd össze egy mindenki számára érthető hasonlattal.

4. Érzelmi hatás

CÉL: a figyelem fenntartása és meggyőzés
A belső szenvedély nagyon fontos közvetítő közeg. Az a szenvedély, amely sugárzik rólad a téma kifejtése közben. És csak arról tudsz igazán szenvedélyesen beszélni, amit igazán ismersz, amit már elsajátítottál, kipróbáltál, gondolatban a magad képére formáltál. Amit nem csak ismersz, értesz, hanem érzel. Az érzelmi hatás a legerősebb hatás, ez közvetít a legjobban. A saját szenvedélyeddel, lelkes előadásmódoddal más lelkesedését is felkeltheted a mondandód iránt.

5. Hiteles

CÉL: elköteleződés, meggyőzés
A belső szenvedély is egy hitelességi forrás, de az is hitelessé teszi a mondandódat, ha kiemelsz kutatási adatokat, forrásokat jelölsz meg, vagy mások által is elfogadott hivatkozásokat használsz.

6. Sztorizás

CÉL: a bevésés elősegítése
A bevésésen azt értem, hogy emlékezetes maradjon a mondandód minél több eleme. Ezt úgy érheted el, hogy sztorizol, vagyis a mondanivalódat egy történet köré építed fel. Tudod, nagyon fontos a storytelling!

Téged is hajt a kíváncsi tudásvágy, számodra is fontos az önfejlesztés és a kreatív szemléletmód? Ha igen, kövesd a szikrákat a több ezer fejlődni vágyó olvasóval együtt: SZIKRAMAILFB CSOPORT, FBINSTAGRAM, PODCAST, ÉLJ KREATÍVAN KÖNYV ÉS PROGRAM

Ha szikraolvasóként te sem szeretnéd, hogy kihunyjanak a szirkák, TÁMOGASD AZ OLDALT egy kávé árával. Köszönöm!

Ezeket olvastad már?