A bejegyzés végén egy olyan hihetetlen videót láthatsz, amit elsőre talán nem is hiszel el, és nem érted, hogy miért történt az, ami. Még az örök szkeptikus Vágó Istvánt is értetlenül állt a vele megtörtént tudományos varázslat, vagyis mondjuk azt, hogy a befolyásolás művészete előtt. Nem semmi, hogy az ingerküszöb alatt milyen durván csúsznak át az üzenetek, amelyek befogadásáról nem tudatosan döntünk, hanem agyunk a „mi belegyezésünk nélkül” manipulálódik.
Agyunk a „mi belegyezésünk nélkül” manipulálódik.
Kíváncsi vagyok, Te vajon rájössz-e a hogyanra? Vágó nem jött rá…
A befolyásolás művészete
Imádom az érdekes és ötletes marketing-megoldásokat és azokat a vizuális módszereket, egyedi, etikus és jól átgondolt trükköket, amelyek a fogyasztóra hatnak a vásárlási döntés meghozatalában. Nagyon szeretem a csomagolástechnikát, hiszen az maga az eladás művészete. A jól eltalált csomagolás látványvilága ejti rabul és vonzza oda a vásárlót a termékhez először, akár a feromon. Már messziről mesél neki, megihleti. Ugyanez érvényes az online platformok esetében is, nem mindegy, hogyan van felöltöztetve az oldal, alkalmazás, egyéb digitális csatorna és milyen ösztönzők vannak rajta „elrejtve”, ami befolyásolja a látogatókat.
Nem mindegy, hogyan van „felöltöztetve” egy termék, weboldal, alkalmazás, egyéb digitális csatorna és milyen ösztönzők vannak rajta „elrejtve”, ami befolyásolja a látogatókat.
Ez eddig oké, de itt lép be a folyamatba egy lenyűgöző és láthatatlan tudomány
És még mielőtt azt gondolnád, hogy a design, a körülöttünk lévő világ szemlélése csupán szubjektív nézőpont, azt kell mondjam, hogy erre tudományág épül(t), amelynek az összefoglaló neve a viselkedéskutatás. Mostanában ez a közgazdasági és marketing szemléletű terület ejt rabul és iszom magamba a tudásanyagot. Szerintem nagyon izgalmas az a folyamat, ahogy az emberi viselkedést kísérletekkel vizsgálva azt fejtegetik, hogyan lehet minket befolyásolni, milyen ingerek hatnak ránk a napi döntéseink során és hogy ezek a döntések miként befolyásolják a fogyasztási szokásainkat.
Tudományos varázslat, amely Vágó Istvánt is lenyűgözte
És ugye a tudás hatalom és persze üzlet. Mert amikre ezek a szakemberek rájönnek, azt nem csak a világgal osztják meg, hanem súlyos összegekért az érdekelt cégekkel, ügynökségekkel, vállalatóriásokkal, akik ezen infók birtokában ügyesen manipulálhatják a fogyasztókat. A manipulálást most pozitív értelemben használom.
Itt válik igazán kreatívvá ez a szakma, vagyis az emberek befolyásolásának művészete:
Jelentéktelennek tűnő dolgokkal hatnak ránk üzenetek, és ami félelmetes, hogy mindez úgy történik, hogy észre sem vesszük.
Több könyvet olvastam mar a témában és az egyik kedvencem Brian Wansink táplálkozáspszichológus Evés ész nélkül c. könyve, amelyből már merítettem egy nagyon érdekes és tanulságos bejegyzéshez. A „Legyen üres a tányér elve” c. írásom azt mutatja be, hogy milyen hatások érnek bennünket az étkezési módszereink során és hogyan hatnak ránk észrevétlenül a szokásaink. Lenyűgöző, olvasd e!
Szóval mégis min döbben meg Vágó István?
A kísérlet, amely Vágó Istvánnal zajlik a videóban egy pszichológiai elvre vezethető vissza, amelyet nagyon jól lehet használni a marketing szakmában…és használják is, ne aggódj. 🙂
Anélkül nem is tudok erről a módszerről beszélni, amíg nem nézed meg a videót, mert így elveszem az egész esszenciáját. Legyen elég annyi, hogy milyen érdekes amit művel velünk a percepció, hogyan észleljük magunk körül a dolgokat, hogyan hat ránk a környezetünk és a környezetünkben lévő ingerek. És hogy az ingerküszöb alatt milyen durván csúsznak át az üzenetek, amelyek befogadásáról nem tudatosan döntünk, hanem agyunk a „mi belegyezésünk nélkül” manipulálódik. Amiknek nem is vagyunk tudatában, és mégis hatnak. Lenyűgöző és egyben kicsit félelmetes.
Tudományos varázslat következik!
Íme a akkor a beharangozott videó, amit erősen ajánlok, hogy nézd meg és végig legyél résen, vajon rájössz-e a varázslatra, hogyan manipulálják fantasztikusan jól az örök szkeptikus Vágót.
Forrás: youtube.com Leadfotó: blikk.hu