Reggeli tea meditáció, hogy jól induljon a nap

Szerző: Marczinkó Ágnes
Reggeli tea meditáció | 365letszikra.hu

Hogy ébredsz reggelente? Többször lenyomod a “szundi gombot”? Rohansz, hogy beérj a munkába? Kihagyod a reggelit vagy elfelejtesz bepakolni valamit? Magamból indulok ki, korábban nagyon gyakran így indult egy napom. Aztán rájöttem, hogy a jóga itt is segíthet! Egészen rövid idő alatt nyugodtabbá teheted a reggeleket, nem is bonyolult a gyakorlat.

Ha sikerül a káoszt nyugalommá alakítanod, akkor az egész napot pozitívabban tudod megélni.

Hogy miért is fontos ez? Ha sikerül a káoszt nyugalommá alakítanod, akkor az egész napot pozitívabban tudod megélni. Próbálj meg pár perccel korábban kelni és iktasd be a következő kis gyakorlatot. A reggeli tea meditáció csodálatos mindfulness technika. Ez emlékeztet téged arra, hogy lassulj le és értékeld a jelen apró pillanatait. Ha sikerül megcsinálnod, akkor úgy fog menni a napod, ahogy szeretnéd.

Reggeli tea meditáció egy remek mindfullness technika

  1. Találj egy helyet a rituálénak. Tökéletesen alkalmas a reggeli pontod, ahol iszod a teát és növények vesznek körül. Ne legyen itt telefon, újságok vagy papírhalmok.
  2. Válasz egy teát és a kedvenc bögrédet, majd készíts magad mellé édesítőszert vagy citromot az asztalra, ha azzal szoktad inni.
  3. Tegyél egy edénybe/kannába vizet és kezd el forralni. Amíg nem forr a víz, addig türelmesen ülj és várj.
  4. Amikor felforrt a víz, öntsd a tealevelekre és adj hozzá édesítőszert/citromlevet.
  5. Ülj vissza a székre, amelyet az első pontban kijelöltél a meditációhoz.
  6. Mielőtt meginnád, adj magadnak egy kis időt, hogy hálát adj a csésze teáért, ami az asztalon van. Sokszor vesszük természetesnek azokat a dolgokat, amelyekkel mindennap találkozunk, ahelyett, hogy hálás lennénk, hogy ma is jutott még a teából.
  7. Élvezd. Idd lassan, hogy tényleg jelen tudj lenni abban a pár pillanatban. Érezd mindegyik korty különbözőségét a készítésnek köszönhetően. Figyeld meg, ahogy hozzá ér az ajkadhoz, a torkodhoz és hogy hogyan csillapítja a szomjúságodat.
  8. Miután befejezted a teádat, adj hálát megint. Folytasd az ülő meditációt, ameddig szeretnéd még és köszönd meg a jelentéktelen dolgokat, amelyek alakítják a napodat.

Imádom ezt a szertartást. Különösen azt a részét, amikor várok, hogy felforrjon a víz, amely igazi türelemjáték. A csend és koncentráció segít, hogy jól induljon a reggelem és hálásabb lehessek az apró dolgokért.

Kipróbálod?

Vendégszerzőnk: Marczinkó Ágnes (http://csillagsarok.blog.hu/)

Leadfotó: Carli Jean


HA TE IS A DOBOZON KÍVÜL SZEMLÉLED A VILÁGOT, CSATLAKOZZ A FACEBOOK ÉS AZ INSTAGRAM OLDALHOZ VAGY IRATKOZZ FEL AZ ÖTLETSZIKRÁKRA!

Ezeket olvastad már?