Dizájn alatt általában esztétikus külső megjelenést értünk, ám a fogalom ennél jóval szélesebb: nemcsak a termék kinézetét, hanem például a működését is magába foglalja. Egy olyan kreatív tervezési, problémamegoldó módszer, amelynek a középpontjában az ember áll.
„A dizájn az ember alkotta termék lelke” – mondta egykor Steve Jobs, aki az Apple dizájnvezérelt vállalati kultúrájának kialakításával megalapozta a cég hosszú távú sikerét.
A dizájn ott van körülöttünk mindenhol, és befolyásolja az életünk minőségét. Véleményt alkotunk róla, és döntéseket hozunk, amikor ruhát, könyvet, karórát, autót vagy újságot vásárolunk. Ott van körülöttünk a városban, ahol élünk, a szobában, ahol vagyunk, a székben, amin ülünk, a tárgyban, amit fogunk, és mindenben, amit magunk körül tapasztalunk. Van egy érzésünk, benyomásunk vele kapcsolatban, ami alapján megítéljük, és ahogyan használjuk. Kényelmes? Betölti a funkcióját? Örömmel tölt el minket a használata?
A dizájn végső soron a termék (vagy szolgáltatás) és a használója közötti kapcsolat, célja pedig az ember életminőségének javítása. Hiszen a dizájn nem csak az, ahogyan egy termék kinéz, hanem az is, ahogyan működik!
[…]
Így kezdődik a dizájnnal kapcsolatos cikkem a HVG Extra Business magazinban
Ráadásul a 2017/3 számban a fókusz a kreativitáson van, szóval már ebből is éreztetitek, hogy testhez álló feladat volt! Ha érdekel a cikk folytatása, itt tudjátok beszerezni a magazint, iszonyatosan érdekes témák vannak benne… szokás szerint.
Illetve a szikrákon is olvashatsz cikket dizájngondolkodás témában, konkrétan a „design thinking” workshopról, amelyen részt vettem, valamint írtam a design thinking használatáról a magánéletben.
Úgy tűnik, ez a téma manapság nagyon trendi, de nem csak lufi, hanem bőven van tartalom mögötte. A dizájnerek, grafikusok vizuális érzékenységére épít, és arra, miként lehet ezt a látásmódot behozni az üzleti élet gyakorlatába, és sikeresebbé tenni projekteket. Ám hétköznapi szinten is használható a dizájngondolkodás, nem csak a formatervezők, vagy az üzleti élet sajátja ez a kreatív szemlélet, hiszen a középpontjában mi, fogyasztók, emberek állunk.
Minden kiderül a magazinból, vagy ha lecsúsztál róla, elolvashatod a hvg.hu oldalán is.
Nyerj belépőt a TED-re!
Design Thinking új, kreatív alkalmazását mutatják be a TEDx előadók a TEDxBudapestSalon – Design Your Future eseményen, amelyre szikraolvasóként 2 fős belépőt nyerhettek. Én ott leszek, találkozzunk március 05-én a BMC-ben! Itt éred el a FB játékot »» https://www.facebook.com/365letszikra
Csatlakozz most a Szikra Hub-hoz, amely egy kreatív fókuszú tudástár, és fejlődj több mint 300 inspiráló tudásanyagból. Irány a szikrahub.hu! További lehetőségek: SZIKRAMAIL, ONLINE KURZUSOK.
Kreatív szemléletmód a fókuszban – előadások, kurzusok, céges tréningek változatos témákban, rendhagyó nézőpontokból. evaszlafkai.hu