Semmi negativitás! Én ezt “Boldog napi pillanatok” kihívásnak hívom

Szerző: Marczinkó Ágnes
Semmi negativitás! Én ezt "Boldog napi pillanatok” kihívásnak hívom. | negativitas_365letszikra_1170x1170_pixabay

A kellemetlen gondolatok gyakran uralják hangulatunkat, viselkedésünket, tetteinket, vagyis sokszor tör elő belőlünk a negativitás. Olykor emiatt nem tudunk aludni vagy feszültek, idegesek vagyunk. Sőt, olyan embereket bántunk meg magunk körül, akik egyáltalán nem érdemlik meg. Nekem egy egészen hosszú ilyen időszak volt az életemben, akkor döbbentem rá, hogy változtatnom kell. Elegem lett az önsajnálatból és elhatároztam, hogy tervet készítek a továbbjutás érdekében. Veled is megosztom, hogy milyen lépések segítettek! Marczinkó Ági írása.

Elhatároztam, hogy 30 napot szánok arra, hogy örömöt leljek minden nap valami egészen apró dologban. Ezt első lépésben „boldog napi pillanatok” kihívásnak neveztem el. A feladatom azt volt, hogy ha azt éreztem, hogy valami negatív dolog foglalkoztat, akkor megkerestem az abban rejlő jó dolgot. Először nagyon nehezen ment. Szükségem volt néhány – már bevált – feladatra, amelyek segítettek az összpontosításban. Ami mindig beválik – és már írtam róla egy korábbi bejegyzésben is – az a hálagyakorlat volt.

Negativitás helyett hála

Egészen egyszerű dolgok, amelyekért mindig hálásak lehetünk:

  • lélegzel,
  • nem éhezel,
  • tudsz olvasni,
  • vannak barátok vagy családod, amely körül vesz.

Nem kell nagy dolgokra gondolni, csak próbáld meg azokat észrevenni, amik körül vesznek most ebben a pillanatban.

Íme néhány gyakorlat, amellyel ki tudsz billenni a negatív hangulatból,

és amelyek segítenek megtalálni a rosszban is a jót:

1. Mély lélegzet

Az aggodalom és stressz felgyorsítja az szervezetet, így az agy a menekülésre összpontosít, ahelyett, hogy tiszta döntéseket tudna hozni. Mindennapi példa, hogy megbánt minket a munkatársunk/barátunk/családtagunk és haraggal szólunk vissza neki. Legközelebb lepd meg őt, és ne egyből válaszolj, hanem vegyél 5 mély lélegzetet! Biztosan mást fogsz mondani és hangulatod is visszatér a normális állapothoz.

2. Figyelj!

A megszokások uralnak bennünket. Az elménkben lévő gondolatok bizonyos időközönként ismétlődnek, azonban ezek a minták egy kis gyakorlással megváltoztathatók. Amikor legközelebb eluralkodik rajtad a negativitás, vagyis negatív gondolatod tudatosítasz magadban, akkor cseréld ki egy pozitív mantrára: “Minden magától elrendeződik” vagy “Bízom magamban és a képességeimben”.

3. Keresd meg az ezüst bélést!

Valószínűleg azért aggódsz, mert valaki vagy valami nagyon foglalkoztatja a gondolataidat, és ez egy szuper dolog! Változtasd meg a fókuszt! A negatív érzelmek mögött mindig vannak pozitívak (például szoros és szeretetteljes kapcsolat vágya, egészség, kényelem, pénz).

4. Használd a képzelőerődet!

Ha aggódsz valami miatt, akkor képzelj el egy olyan dolgot, ami megnyugtat. Azonnal, sajnos nem fog változni az aktuális helyzet, de a folyamatos és kitartó gyakorlással valódi változásokat tudsz elérni.

Tudtad, hogy ha elképzelsz valamit vagy ha tényleg átéled, akkor az agyadnak ugyanaz a területe aktiválódik?

Az életben mindig történnek negatív dolgok, ezen nem tudunk változtatni. A saját hozzáállásunkkal azonban szemléletmódot tudunk váltani. Ez pedig segít bennünket abban, hogy kevesebb dühöt és aggodalmat éljünk át a hétköznapokban. A bennünk végbemenő változás pedig nem csak saját magunkat visz előre, hanem a környezetünk reakcióit is pozitívan befolyásolhatja.

[sgmb id=”2″]

 


HA TÉGED IS HAJT A KÍVÁNCSI TUDÁSVÁGY, TE IS A DOBOZON KÍVÜL SZEMLÉLED A VILÁGOT, KÖVESD A SZIKRÁKAT! IRATKOZZ FEL A SZIKRAMAILRE VALAMINT CSATLAKOZZ A FACEBOOK ÉS AZ INSTAGRAM OLDALUNKHOZ!

Ezeket olvastad már?