Soha ezelőtt nem volt olyan nehéz megszerezni a figyelmet, mint manapság, éppen ezért nem mindegy, hogy miként tesszük ezt. Ráadásul erre az egyre nehezebb műveletre már csak 8 másodpercünk van.
Az amerikai Nemzeti Biotechnológiai Információs Központ becslése szerint, míg 2000-ben az emberi figyelemküszöb 12 másodperc volt, 2015-re 8 másodpercre esett vissza.* Ez óriási csökkenés.
Csak 8 másodperced van, hogy felkeltsd a figyelmet
Tehát Neked is csak 8 másodperced van, hogy meggyőzz valakit, hogy vásárolja meg a terméked, válassza a szolgáltatásod, vegye le a cuccod a polcról, kattintson a banneredre… vagyis ismerje meg a sztorid. Hogyan aknázd ki ezt a 8 másodpercet? Megmutatom!
A bejegyzés első része kb. 8 másodperces volt, nekem is ennyi időm volt meggyőzni téged, hogy kattints tovább, olvass bővebben. Örülök, hogy sikerült. 😉
Mi tesz egy sztorit a küszöbre? Ebben segít a storytelling.
Ahhoz, hogy egy sztori hatékony legyen, nem elég szórakoztatónak lennie. Kapcsolódnia kell a fogyasztó világképéhez, illetve valami olyanhoz, ami a fogyasztódat érdekli, megérinti, róla szól, neki szól.
A JÓ (MARKETINGES) SZTORI ÖSSZHANGBAN ÁLL A FOGYASZTÓK VILÁGKÉPÉVEL. AZ IGAZÁN JÓ TÖRTÉNET NEM TANÍT SEMMI ÚJAT, CSAK KIEGÉSZÍTI AZT, AMIT AZ EMBEREK A VILÁGRÓL GONDOLNAK. A JÓ TÖRTÉNETTŐL A HALLGATÓK OKOSNAK ÉRZIK MAGUKAT, AMI MEGERŐSÍTI BENNÜK, HOGY AZ ELSŐ PILLANATTÓL FOGVA IGAZUK VOLT.
Nem szükséges tökéletes faragni a sztorit. A figyelemküszöb átlépéshez az is elég, ha legalább egy kicsit kapcsolódik az emberek gondolatvilágához. Lehet személyeskedni, érzelmi szálakat belefűzni, a lényeg, hogy a fogyasztó bele tudja magát képzelni a sztoriba. Hogy ez akár vele is megtörténhetett volna, vele is megtörténhet, illetve vele is megtörtént hasonló. Így a sztorid már a sajátja lesz. És hopp, máris ott a lábad a küszöbön, az ajtórésben.
A lényeg, hogy a fogyasztó bele tudja magát képzelni a sztoriba, És hopp, máris ott a lábad a küszöbön, az ajtórésben.
Aztán nem utolsó szempont, hogy milyen történetmesélő vagy. A storytelling nagyon fontos részét képezi az üzleti életnek, ahol el kell adni az ötleteket. Ezt pedig a számokon kívül érzelmi bevonással lehet igazán jól csinálni. Mindegy, hogy közvetlenül terméket adsz el a sztoridban, vagy a felsővezetésnél kuncsorogsz támogatásért egy prezentációval, netán saját magad adod el egy állásinterjún. Fontos, hogy légy hatásos, hass az érzelmekre!
A jó sztorinak nem kell körmondatokból állnia. Elég ha rövid, tömör, egyszerű, de bevon. Felkelti a figyelmet azáltal, hogy az előadója tudja, mi érdekli a hallgatóságot és azt megfelelő átéléssel és hitelességgel előadja.
Ha bővebben érdekel a téma, olvasd el a 6 tényező, ami segít emlékezetes hatással másokra c bejegyzést. Hasznos lehet számodra, hogyha gyakran prezentálsz (sima meetingeken vagy nagyobb plénum előtt), vagy akkor is, ha meg szeretnél győzni valakit (főnököd, párod, csoportot) egy ötletedről.
Az érzelmi hatás a legerősebb hatás, ez közvetít a legjobban. A saját szenvedélyeddel, lelkes előadásmódoddal más lelkesedését is felkeltheted a mondandód iránt.
Ha igazán hatástgyakorló előadó szeretnél lenni, akkor bátran használd az előbb említett bejegyzésben felsorolt 6 kulcstulajdonságot, hogy emlékezetesebb legyen a mondanivalód a hallgatóságnak.
- Légy egyszerű!
- Légy váratlan!
- Légy konkrét!
- Érj el érzelmi hatást, bevonást!
- Légy hiteles!
- Sztorizz!
nr.1 Vizuális tartalom
A kép és a tartalom összhangja elengedhetetlen a napjaink marketingében. Hogy miért? Úristen, ezzel egy egész könyvet lehetne megtölteni. De röviden írom. 😉 A képeket az agy 60000-szer gyorsabban dolgozza fel, mint a szöveget, valamint a közösségi platformokon is 90%-kal többen kattintanak képes bejegyzésre, mint a csak szövegesre. Utóbbi az előbbi miatt van, hiszen ekkora információzajban minél gyorsabban és jobban akarunk szelektálni az infók között, ehhez pedig gyorsan leképezhető ingerekre van szükség. Mint a képek. Nézd csak a Pinterestet vagy az Instagramot, napjaink leggyorsabban, hihetetlen ütemben fejlődő képcentrikus közösségi platformjainak sikerét.
Ezek után talán nem is kell tovább magyaráznom, miért olyan fontos a figyelem felkeltésében (és a marketingben) a kép, vagy inkább komplexen a vizuális hatás. Vagyis akkor lehet igazán következetes a sztorid, ha a tartalom és a kép összhangban van egymással, erősítik egymást. Amikor a szöveget úgy egészíti ki a design, hogy összeadódva fokozódik a marketinghatás.
Akkor lesz igazán következetes és sikeres a sztorid, ha a szöveg és a kép összhangban van, vagyis amikor a tartalom szinergiában van a designnal, amikor összeadódva erősítik egymás hatását.
Minden bizonnyal Te is szívesebben
- böngészel olyan weboldalt,
- térsz be olyan étterembe,
- eszel olyan ételt,
- veszel olyan csomagolású gourmet terméket,
- vásárolsz olyan ruhaboltban,
- ülsz be olyan kávézóba,
- …
ami tetszetős a szemednek is.
A szinergia akkor teljesül, ha mindez belepasszol a sztoriba. Amikor a látvány kiegészíti az adott dologról alkotott elképzeléseidet, elvárásaidat.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy a vizuális megjelenés ugyanannyira fontos a sikeres és hiteles sztorit illetően, mint a tartalom.
A vizuális megjelenés ugyanannyira fontos a sikeres és hiteles sztorit illetően, mint a tartalom.
Remélem találtál hasznos ötletet a mai bejegyzésben, amit át is tudsz ültetni a saját gyakorlatodba, hogy jobban (fel)figyeljenek rád illetve a mondanivalódra.
Ne feledd, 8 másodperced van! 😉
Forrás: *A bejegyzés elején lévő számadat a Fast Company cikkéből való.
Leadfotó: greenbookblog.org
Csatlakozz most a Szikra Hub-hoz, amely egy kreatív fókuszú tudástár, és fejlődj több mint 300 inspiráló tudásanyagból. Irány a szikrahub.hu! További lehetőségek: SZIKRAMAIL, ONLINE KURZUSOK.
Kreatív szemléletmód a fókuszban – előadások, kurzusok, céges tréningek változatos témákban, rendhagyó nézőpontokból. evaszlafkai.hu